Szkoła Muzyczna prowadzona jest przez Samorząd Gminy Sucha Beskidzka i jest szkołą bezpłatną. Została utworzona z inicjatywy Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka przez Radę Miasta 31 lipca 2012 roku, a działalność rozpoczęła 1 września. Jest to jedyna tego typu placówka w powiecie suskim i odpowiedź na potrzeby mieszkańców w zakresie kształcenia muzycznego, nie tylko z Suchej Beskidzkiej, ale również okolicznych gmin. Obecnie uczęszcza do niej ponad 200 uczniów, dzięki swojej ciężkiej pracy, ale także opiece wykwalifikowanych pedagogów odnoszą sukcesy na ogólnopolskich konkursach i przeglądach.
Do szkoly przyjmowane są dzieci w wieku od 6 do 16 lat. Nauka jest prowadzona w dwóch cyklach: 4-letnim i 6-letnim. Szkoła prowadzi naukę gry na instrumentach: fortepian, organy, skrzypce, wiolonczela, gitara, akordeon, flet poprzeczny, klarnet, saksofon, trąbka, puzon, tuba, perkusja.
Muzyczna I stopnia w Suchej Beskidzkiej mieści się przy ul. Płk. Semika 3, tel. (33) 873-33-05, mail: smsucha@gmail.com.
Kandydaci przyjmowani są do szkoły na podstawie badania przydatności, polegającego na sprawdzeniu:
- -słuchu wysokościowego i harmonicznego
- -poprawności intonacji
- -pamięci muzycznej
- -poczucia rytmu i tempa
- -sprawności manualnej
Formuła przesłuchania przewiduje prezentację piosenki a cappella, w związku z tym wszyscy kandydaci proszeni są o przygotowanie utworu, który chcieliby zaprezentować.
Uwaga! Podczas egzaminu nie są dozwolone prezentacje na instrumentach muzycznych.
Kandydaci ubiegający się o przyjęcie do szkoły zobowiązani są złożyć:
- 1. Kwestionariusz osobowy
- 2. Zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia nauki w szkole muzycznej I stopnia
Podania o przyjęcie do szkoły składać można do 31 maja 2021 r. :
- -osobiście (podania w formie papierowej) w godzinach od 12.00 do 15.00 od poniedziałku do piątku – w budynku szkoły umieszczona jest skrzynka służąca za dziennik podawczy
- -drogą mailową (podania w formie skanu lub wyraźnego zdjęcia) – podania wysyłamy na adres mailowy szkoły : smsucha@gmail.com (sekretariat potwierdza otrzymanie wiadomości droga mailową)
W przypadku składania podania drogą mailową konieczne będzie dostarczenie jego oryginału wraz z zaświadczeniem lekarskim o braku przeciwwskazań do nauki w szkole muzycznej I stopnia w dniu badania przydatności kandydatów.
Z racji utrudnień w dostępie do podstawowej opieki lekarskiej dopuszczamy możliwość składania podań w wersji papierowej także bez zaświadczenia lekarskiego, które należy dostarczyć w dniu badania przydatności kandydatów.
Sekretariat będzie kontaktował się z rodzicami/opiekunami kandydata telefonicznie w celu wyznaczenia terminu badania przydatności.