Dodano dnia 22.02.2020, 09:44
Od poniedziałku rusza kontynuacja prac na linii kolejowej do Zakopanego
Pasażerowie skorzystali z niemal 3,5 tys. pociągów, kursujących od grudnia do lutego pod Tatry do Zakopanego. Dzięki inwestycjom realizowanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na trasie są już nie tylko nowe tory, ale i wygodniejsze, nowe oraz przebudowane przystanki. 24 lutego budowlańcy wracają do prac na torach kolejowej „zakopianki”. Inwestycja współfinansowana jest z POIiŚ.
Lubię to
Od 21 grudnia do 20 lutego z kolejowej trasy do zimowej stolicy Polski skorzystali pasażerowie niemal 3,5 tys. pociągów. W tym czasie na linii były roboty okołotorowe oraz związane z dokumentacją. Na linii Chabówka – Zakopane wykonawcy muszą tak prowadzić prace, by umożliwić kursowanie pociągów w czasie największego zainteresowania podróżami pod Tatry – na święta, wakacje, ferie zimowe.
Zmiany w podróżach do Zakopanego
Od poniedziałku pociągi dalekobieżne i regionalne dojeżdżać będą do stacji w Chabówce. Tam dla podróżnych przygotowane będą autobusy komunikacji zastępczej, która będzie obsługiwać trasy Chabówka – Szaflary oraz Chabówka – Zakopane. Na odcinku Szaflary – Zakopane kursować będą pociągi Podhalańskiej Kolei Aglomeracyjnej.
Kontynuacja prac na „zakopiance”
Na tory pomiędzy Chabówką a Szaflarami wracają ekipy budowlane. Do końca czerwca wymienią szyny na odcinku Sieniawa – Nowy Targ. Dzięki robotom, podróżni w Nowym Targu będą mogli korzystać z nowego, wygodniejszego peronu. Od 24 lutego na trasie montowana będzie nowa sieć trakcyjna oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Remontowane są przejazdy kolejowo-drogowe, mosty i wiadukty kolejowe.
Na modernizację kolejowej „zakopianki”, w ramach projektu „Prace na liniach do Zakopanego nr 97, 98 ,99, na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka Zakopane”, PLK przeznaczają przeszło 1,1 mld zł netto. Roboty budowlane pomiędzy Skawiną a Suchą Beskidzką już się zakończyły. W grudniu PLK podpisały umowę na realizację ostatniego odcinka, pomiędzy Suchą Beskidzką a Chabówką. Obecnie trwa faza projektowa inwestycji, a roboty budowlane ruszą w drugiej połowie roku.
Zakończenie wszystkich prac planowane jest do 2023 r.
Zakończenie wszystkich prac planowane jest do 2023 r.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Dodaj komentarz