PLK kontynuują inwestycje na trasie Kraków – Zakopane, by skrócić czas podróży pociągiem do stolicy Tatr i zwiększyć dostępność do kolei na stacjach i przystankach. We wrześniu wykonawca rozpocznie przebudowę torów na stacji Sieniawa i na szlaku Sieniawa – Lasek. Pasażerowie na stacji Sieniawa zyskają dostępniejszy peron, dobrze przygotowany do podróży pociągiem Przebudowywane będą także urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Prace w Sieniawie obejmą również remont 13 przejazdów kolejowo-drogowych, co zwiększy poziom bezpieczeństwa w komunikacji kolejowej i drogowej.
Sucha Beskidzka – Chabówka – rozpoczęcie prac na ostatnim odcinku „zakopianki”
We wrześniu, rozpoczną się prace na ostatnim odcinku kolejowej „zakopianki” między Suchą Beskidzką a Chabówką. Realizacja całego projektu na linii Sucha Beskidzka – Chabówka oznacza min. zwiększenie komfortu obsługi podróżnych na 6 stacjach i przystankach : Sucha Beskidzka, Osielec, Bystra Podhalańska, Skawa, Skawa Środkowa, Chabówka. Poziom bezpieczeństwa na kolejowej trasie a także w komunikacji samochodowej zwiększy modernizacja 46 przejazdów kolejowo-drogowych. Do grudnia br., przebudowywana będzie część torów i rozjazdów w stacjach Sucha Beskidzka i Jordanów. Wykonawca wymieni również sieć trakcyjną między stacjami Osielec i Jordanów. Prace obejmują również wymianę 32 km torów wraz z siecią trakcyjną. Dla sprawniejszego i bezpieczniejszego ruchu pociągów ważna będzie także przebudowa 120 obiektów inżynieryjnych, w tym 27 mostów i 3 wiaduktów.