Na IX sesji Rady Powiatu Suskiego odbyło się głosowanie nad absolutorium dla Zarządu Powiatu Suskiego za wykonania budżetu za 2014 rok. Jak zagłosowali radni?
Przed głosowaniem radni zapoznali się z negatywną opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej o sprawozdaniu z wykonania Budżetu Powiatu Suskiego za 2014 rok wydaną w związku z niezachowaniem relacji z art. 243 ustawy o finansach publicznych, pozytywną opinią wystawioną przez Komisję Rewizyjną Rady Powiatu Suskiego, pozytywną opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej w Krakowie w sprawie wniosku Komisji Rewizyjnej o przedmiocie absolutorium, sprawozdaniem z wykonania Budżetu Powiatu przez Starostę Suskiego, sprawozdaniem finansowym i z informacją o stanie mienia Powiatu Suskiego.
Realizacja podstawowych wielkości budżetu 2014 roku przedstawia się następująco:
- dochody budżetu- plan 87.682.415,61 zł wykonano na poziomie 94,14%
- wydatki 90.808.362,61 zł wykonano na poziomie 90,55% w tym wydatki majątkowe – plan 17.503.347,51 wykonano na poziomie 70,62%
- przychody z tytułu kredytów i pożyczek – plan 7.795.213,48 wykonano na poziomie 50,03%
- rozchody z tytułu spłat kredytów i pożyczek – plan 5.670.440 zł wykonano na poziomie 100%
Jeszcze przed głosowaniem o inwestycjach przeprowadzonych w 2014 roku przypomniał radnym były starosta suski Tadeusz Gancarz, który zabrał głos w punkcie przewidzianym na wystąpienia dla mieszkańców.
W przeprowadzonym głosowaniu 14 radnych było za udzieleniem absolutorium dla Zarządu Powiatu Suskiego, a 6 wstrzymało się od głosu.
Jak pokazało głosowanie pomimo negatywnej opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o sprawozdaniu z wykonania Budżetu Powiatu Suskiego za 2014 rok, głosujący radni wzięli pod uwagę fakt, iż obecny Zarząd Powiatu Suskiego miał niewielki wpływ na realizację budżetu w 2014 roku, a skutkiem nieudzielenia absolutorium byłoby jego odwołanie.