Firma odbierająca odpady wybrana w drodze postępowania przetargowego : Usługi Transportowe i Handel Jan Lorek. Unieszkodliwianie tony eternitu bez dofinansowania wynosi 414,72 zł.
Wysokość dofinansowania:
70 % kosztów unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest:
- 40 % – budżet Gminy – (165,89 zł/t)
- 30 % – budżet Powiatu –(124,42 zł/t)
- 30 % – Mieszkaniec – (124,42 zł/t)
do wykorzystania środków na ten cel.
Warunki uzyskania dofinansowania:
Aby skorzystać z dofinansowania należy zgłosić się do Starostwa Powiatowego w Suchej Beskidzkiej Wydział Środowiska (pok.113). Podczas podpisywania umowy należy przekazać informację o numerze działki ewidencyjnej z której odpad będzie odbierany.
Umowę podpisuje Właściciel nieruchomości lub osoba upoważniona przez właściciela
Zapoznaj się z wzorami dokumentów które będziesz podpisywać:
Istnieje możliwość podpisania umowy za pomocą podpisu elektronicznego ( po wcześniejszym uzgodnieniu) bez konieczności wizyty w urzędzie.
Przebieg procesu unieszkodliwiania odpadów:
- -podpisanie umowy w Starostwie ( obejmuje całość dofinansowania przekazywaną przez Gminę i Powiat)
- -dostarczenie przez Wykonawcę Big- bag do załadunku odpadów ( w przypadku płyt dużych, zgłaszający umieszcza płyty azbestowe na palecie pozyskanej we własnym zakresie (nie jest dostarczana przez Wykonawcę)
- -załadunek odpadów
- -zgłoszenie wykonawcy pod numerem wskazanym w umowie gotowości do odbioru
- -odbiór odpadów przez wykonawcę posiadającego samochód z podnośnikiem oraz wagą
- -Wykonawca przesyła fakturę Mieszkańcowi na kwotę obliczoną w następujący sposób: ( ilość ton odpadów x 414,72 zł/tonę) x 30 %
- -rozliczenie Powiatu z Gminą
Bliższych informacji udzieli:
Joanna Sajewicz tel. 33 87 57 931
Maria Fabiś tel. 33 87 57 938