Zajęcia edukacyjne po wcześniejszym ukończeniu szkoleń (on-line i dwu dniowych stacjonarnych w Krakowie ) prowadziły: w Naprawie Beata Firek (bibliotekarz) i Anna Wyka (instruktor kultury); w Toporzysku Marzena Hojna-Klag (bibliotekarz) i Edyta Jeż (instruktor kultury). W każdej bibliotece zorganizowano 1 spotkanie organizacyjne i 5 spotkań edukacyjnych jak świadomie zarządzać pieniędzmi i planować swoją przyszłość. W trakcie spotkań edukacyjnych korzystano z narzędzi edukacyjnych przekazanych przez Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego.
Podczas spotkań można było dowiedzieć się, jak zarządzać finansami osobistymi, czym się kierować przy wyborze oferty bankowej, jak korzystać z bankowości elektronicznej, wyszukać najtańszy produkt czy zrobić zakupy przez Internet. Udało się również zaprosić do (bezpłatnego) udziału w projekcie ekspertów bankowych, ubezpieczeniowych i prawnych, którzy odpowiadali na nurtujące pytania uczestników, a dla prowadzących pełnili rolę konsultanta merytorycznego.
Po ukończeniu cyklu spotkań każdy uczestnik otrzymał certyfikat ukończenia kursu, mini poradnik dotyczący zarządzania finansami osobistymi i pendrive z materiałami informacyjnymi.
Projekt „O finansach… w bibliotece” służył zwiększeniu u osób powyżej 50 roku życia (wraz z towarzyszącymi im osobami w wieku 18+), mieszkających na terenach wiejskich i w małych miastach, umiejętności niezbędnych do poruszania się w świecie finansów i korzystania z bankowości elektronicznej. Miał na celu także przygotowanie bibliotekarzy do prowadzenia spotkań edukacyjnych poświęconych tematyce edukacji ekonomicznej. Projekt był realizowany z Narodowym Bankiem Polskim w ramach programu edukacji ekonomicznej. Realizatorem projektu była Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, a jego założenia są zgodne z celami Programu Rozwoju Bibliotek.
źródło: UG Jordanów