Na bardzo wysokiej pozycji uplasowało się Miasto Jordanów w rankingu „Miejsca sprzyjające edukacji”. Wynik ten władze miasta przypisują przede wszystkim wysokiej jakości pracy doświadczonej kadry pedagogicznej wspieranej konsekwentną polityką samorządu.
Wynik jaki uzyskał Jordanów w rankingu „Miejsca sprzyjające edukacji”, władze miasta przypisują przede wszystkim wysokiej jakości pracy doświadczonej kadry pedagogicznej wspieranej konsekwentną polityką samorządu. Kwalifikacje nauczycieli są systematycznie podnoszone, a uczniowie biorą udział m.in. w programach edukacyjnych finansowanych ze źródeł zewnętrznych.
Organ prowadzący, pomimo ograniczonych możliwości finansowych stara się doposażać szkoły w nowoczesne pomoce dydaktyczne. Jednym z takich działań było uruchomienie pracowni multimedialnej w szkole podstawowej. Efekty są widoczne szczególnie jeśli chodzi o wysoki wynik sprawdzianu szóstoklasistów, ale także postęp uczniów gimnazjów, który należy do najwyższych w Polsce.
Celem rankingu jest wskazanie tych samorządów, czy też miejsc w Polsce, gdzie edukacja jest na najwyższym poziomie. Nie zawsze oznacza to najwyższe wyniki, bowiem szkoły i samorządy pracują z uczniami o różnym potencjalne i borykają się z odmiennymi wyzwaniami. Metodologia rankingu bierze to pod uwagę i dzięki niej możemy wskazać miejsca o wysokiej jakości nauczania. Miejsca gdzie wysiłek szkół, nauczycieli i samorządów jest większy i przynosi lepsze efekty. Są to miejsca, które znalazły klucz do tego, żeby współpracować dla dobra uczniów tworząc nową jakość.
W rankingu wykorzystano dane dotyczące dostępności edukacji przedszkolnej oraz wyników egzaminów zewnętrznych. Ranking składa się z trzech miar, z których każda w równy sposób wpływa na ostateczną ocenę: dobrego startu, nierówności oraz postępu. Ranking ocenia dostępność i rezultaty edukacji w przedszkolach, szkołach podstawowych i gimnazjach.
Samorządy w Polsce działają w różnych uwarunkowaniach. Zupełnie inna jest struktura dochodów i zadania miast oraz gmin wiejskich. Inne są też wyzwania edukacyjne. Z jednej strony w większych jednostkach samorządowych wyzwaniem jest zarządzanie siecią placówek oświatowych i stworzenie dogodnych warunków nauczania dla większej liczby uczniów. W mniejszych gminach wyzwaniem jest niewielka liczba uczniów i skrócenie czasu dowozu uczniów. Z tego względu porównania jakości edukacji między jednostkami samorządu terytorialnego mają sens jedynie między gminami podobnej wielkości.