Z OSTATNIEJ CHWILI
Powiatsuski24.pl zaprasza na naszą partnerską stronę - MalopolskaInfo24.pl oraz Telewizja Internetowa PowiatSuski24 po więcej informacji z regionu. Znajdziesz nas na Facebooku!
Dodano dnia 04.12.2015, 23:35
JORDANÓW: Iwona Bilska podsumowała swoją pracę

Minął rok odkąd Iwona Bilska przejęła stery w Jordanowie. Pani burmistrz rozpoczęła pracę w tym samym czasie co aktualna Rada Gminy. Dzisiaj podczas popołudniowego spotkania podsumowała prace jakie zostały wykonane oraz przedstawiła plany na najbliższą przyszłość.

Na początku burmistrz raportowała jakie prace już zostały wykonane. Na pierwszym miejscu wspomniano drogi zniszczone w wyniku klęski żywiołowej w 2014 r., których remont jest już zakończony. Chodzi o 6 fragmentów dróg o łącznej długości 1,6 km. Łączny koszt remontów to 800 tys. zł., w tym dofinansowanie z budżetu Państwa to prawie 400 tys. zł.

Największy koszt własny poniesiono przy remoncie ul. Mickiewicza, jednak zakres prac dodatkowych był niezbędny – zaznaczyła burmistrz Iwona Bilska – aby droge wykonać w odpowiednim standardzie.

Wyremontowano również chodnik przy ul. Kolejowej i dojazdu do ZS im. Kołłątaja. Tutaj koszt całkowity to 58 tys. zł (w tym udział Starostwa Powiatowego to 29 tys. zł.)

Wyrównano i utwardzono miejsce pod parking przy ul. Kopernika.

-Kierowcy zwracali nam uwagę, ze parking jest płatny, a wymaga szybkiego remontu, ponieważ w momencie kiedy jest na przykład deszcz to ciężko się po nim jeździ. To zrozumiałe, ze skoro płacą to trzeba zapewnić im jakiś standard – dodała Bilska.

Na tym jednak nie koniec inwestycji w infrastrukturę drogową. Uzupełniano ubytki w kostce i częściowo remontowano drogi asfaltowe, czyszczono korytka, koszono trawę przy poboczach – to wszystko kosztowało urząd 50 tys. zł.

Poruszono również temat ograniczenia dotyczącego tonażu samochodów. Burmistrz zaznaczyła, ze w momencie gdy mieszkaniec zgłosi się o zezwolenie na przejazd samochodu o większej masie wagowej – taką zgodę uzyska. Jednak z samego zakazu nie planują urzędnicy zrezygnować, ponieważ wprowadzono go, aby poszanować wykonane pracy i jak najdłużej utrzymać je w takim stanie jakim są teraz.

Inwestycje w minionym czasie dotyczyły również wody i kanalizacji. Wykonano budowę odwodnienia przy ul. Przemysłowej (koszt to 50 tys. zł), dokonano renowacji drenażu na ujęciu wody na rzece Skawie (koszt – 13,5 tys. zł.). Jednak najwięcej pracy włożono w usuwanie awarii wodociągowych, których było aż 29.

70 tys. zł wyniósł remont dachu i kominów w budynku przy ul. Słowackiego. W budynku Ratusza wyremontowano instalacje elektryczne silnoprądowe oraz zamontowano alarm – łączny koszt to 60 tys. zł.

Planowane są nowe inwestycje. Urząd chce pozyskać na nie dofinansowanie, ale o tym w następnym, oddzielnym tekście.


Dodaj komentarz
Redakcja Portalu PowiatSuski24.pl informuje, że nie odpowiada za treść komentarzy użytkowników.
Portal zaznacza sobie prawo do usuwania komentarzy, bez uprzedzenia osoby komentującej. Pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy.
Captcha image