Podpisano umowy partnerstwa pomiędzy Gminą Bystra-Sidzina a Gminą Szczucin, która pełni rolę instytucji realizującej projekt pn. „Demontaż i bezpieczne składowanie wyrobów zawierających azbest z obszaru województwa małopolskiego”. W związku z unijną dyrektywą, w Polsce materiały zawierające azbest powinny zniknąć całkowicie do 2032r.
Już z końcem czerwca br. na terenie Gminy Bystra-Sidzina rozpoczęły się pierwsze demontaże azbestu z dachów budynków mieszkalnych i gospodarczych w ramach projektu. Dzięki uczestnictwu Gminy w projekcie, do końca roku zostanie zdemontowanych i unieszkodliwionych około 145 ton wyrobów azbestowych.
Dodatkowo zostanie również odebrane około 53 tony gruzu zalegającego na posesjach mieszkańców. Do projektu zgłosiło się 50 właścicieli nieruchomości z terenu Gminy. Koszt przedsięwzięcia to 95 000 zł jednak Gmina ponosi tylko 15% kosztów.