Z OSTATNIEJ CHWILI
Zapraszamy do obejrzenia 2 odcinka naszej filmowej serii: Leśne Ścieżki Powiatu Suskiego / Koncert Pieśni Wielkopostnych Stabat Mater / Dofinansowanie na zakup kompostowników / Zembrzyce z dotacją na usuwanie skutków osuwiskowych ruchów ziemi / Sandra Gołuszka laureatką ogólnopolskiego konkursu saksofonowego / Ukończenie cyklu szkoleń kierowcy-konserwatora sprzętu ratowniczego OSP / W kwietniu ZUS wypłaci tegoroczne trzynaste emerytury / Startuje nowe Czyste Powietrze – więcej wsparcia, prostsze zasady / Pożar samochodu w Lachowicach
Dodano dnia 22.03.2025, 12:03
ZUS: uwaga na oszustów dzwoniących w sprawie aktualizacji numeru telefonu.

Zakład Ubezpieczeń Społecznych ostrzega przed fałszywymi telefonami, które są kierowane do jego klientów. Podczas odebranych połączeń osoby podszywające się pod pracowników Zakładu proszą o potwierdzenie zmiany numeru telefonu w ZUS lub na PUE/eZUS. Konsultanci infolinii zazwyczaj kontaktują się po wcześniejszym telefonie od osoby zainteresowanej i nigdy nie dzwonią w sprawie zmiany numeru telefonu.


W ostatnich dniach do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych napływają zgłoszenia od klientów, którzy odebrali połączenia od osób podszywających się pod pracowników ZUS. Pytania dotyczyły potwierdzenia zmiany numeru telefonu w ZUS czy na PUE/eZUS. To nie pierwsza w tym roku próba oszustwa „na pracownika ZUS”. Zakład Ubezpieczeń Społecznych apeluje do wszystkich klientów, a w szczególności do osób starszych, o zachowanie szczególnej ostrożności podczas rozmów telefonicznych. Informacje przekazywane w ten sposób mogą zostać wykorzystane na niekorzyść klientów ZUS.

 

Konsultanci Centrum Kontaktu Klientów (CKK) ZUS nie kontaktują się z klientami w sprawie zmiany numeru telefonu ani nie pytają o instytucje finansowe, z których korzystają klienci. Warto o tym pamiętać, aby nie dać się oszukać.

 

Zgodnie z naszymi standardami, gdy pracownik ZUS musi skontaktować się z klientem, nasz konsultant przedstawia się, podając swoje imię i nazwisko, a następnie przekazują istotne informacje, zazwyczaj związane z pytaniem klienta.

 

Połączenia od naszych pracowników mogą dotyczyć zarówno wezwania na kontrolę zwolnienia lekarskiego, jak i konkretnej sprawy klienta prowadzonej w ZUS. Tą drogą nie zmienia się numeru telefonu służącego do uwierzytelnienia klienta w systemie.

 

Jeżeli ktokolwiek ma wątpliwości co do tożsamości osoby podającej się za pracownika ZUS, powinien skontaktować się z najbliższą placówką ZUS lub zadzwonić do Centrum Kontaktu Klientów ZUS pod numer nr tel. 22 560 16 00.


Źródło: ZUS

Dodaj komentarz
Redakcja Portalu PowiatSuski24.pl informuje, że nie odpowiada za treść komentarzy użytkowników.
Portal zaznacza sobie prawo do usuwania komentarzy, bez uprzedzenia osoby komentującej. Pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy.
Captcha image