Z OSTATNIEJ CHWILI
Powiatsuski24.pl zaprasza na naszą partnerską stronę - MalopolskaInfo24.pl oraz Telewizja Internetowa PowiatSuski24 po więcej informacji z regionu. Znajdziesz nas na Facebooku!
Dodano dnia 16.09.2024, 11:56
Wsparcie urzędów skarbowych dla przedsiębiorców, którzy ucierpieli w związku z sytuacją pogodową.
Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) wspiera przedsiębiorców, którzy w wyniku nawałnicy znaleźli się w trudnej sytuacji. Podmioty prowadzące działalność gospodarczą, mogą korzystać z ulg stanowiących pomoc publiczną, ulg nie będących pomocą publiczną oraz pomoc de minimis.

Krajowa Administracja Skarbowa przypomina o rozwiązaniach dla przedsiębiorców, którzy ucierpieli w związku z sytuacją pogodową. Mogą oni wystąpić z wnioskiem m.in. o rozłożenie podatku na raty oraz o odroczenie terminu jego zapłaty. W województwie opolskim, małopolski, śląskim, dolnośląskim zostanie uruchomiona specjalna, tymczasowa infolinia, gdzie poszkodowani przedsiębiorcy mogą pytać o rozliczenia podatkowe (PIT, VAT) oraz o ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych.

 Jak uzyskać ulgę

Aby uzyskać ulgę należy złożyć odpowiedni wniosek. Na podstawie art. 67a Ordynacji podatkowej podatnicy mogą wnioskować o:

  • - rozłożenie na raty należności podatkowych (wniosek RAT-Z),
  • - umorzenie zaległości podatkowej (wniosek UZ-M),
  • - odroczenie terminu zapłaty należności podatkowych (wniosek TER-Z).

We wniosku należy opisać swoją sytuację i uzasadnić potrzebę otrzymania ulgi. Ocena zasadności udzielenia ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych przeprowadzana będzie odrębnie w każdej sprawie przez organ podatkowy, z uwzględnieniem ważnego interesu podatnika lub interesu publicznego.

Wnioski można również złożyć bez wychodzenia z domu poprzez stronę biznes.gov.pl lub przez konto w e-Urzędzie Skarbowym.

KAS przypomina, że w przypadku ulg, które stanowią pomoc de minimis, łączna wartość pomocy dla jednego beneficjenta nie może przekroczyć równowartości 300 tys. euro (w ciągu 3 lat).

Infolinia

W ramach specjalnie uruchomionych numerów w woj. opolskim, małopolskim, śląskim, dolnośląskim przedsiębiorcy będą mogli otrzymać niezbędne informacje na temat dostępnych rozwiązań w związku z zaistniałą sytuacją.

Infolinia będzie czynna od 16 do 30 września 2024 r. w godz. 8:00-15:00.

Numer telefonu specjalnej infolinii dla woj. małopolskiego: 12 25 47 606

Przedsiębiorco, jeśli masz pytania, zadzwoń na Infolinię (numer powyżej) lub przyjdź do urzędu skarbowego. Eksperci z KAS pomogą rozwiązać Twój problem. Możesz wcześniej umówić wizytę w urzędzie na dogodny termin telefonicznie lub za pomocą formularza dostępnego na stronie podatki.gov.pl w zakładce umów wizytę w urzędzie skarbowym.

Funkcjonariusze Służby Celno-Skarbowej współpracują z innymi służbami i uczestniczą w działaniach ewakuacyjnych osób poszkodowanych.


Źródło: KAS Sucha Beskidzka

Dodaj komentarz
Redakcja Portalu PowiatSuski24.pl informuje, że nie odpowiada za treść komentarzy użytkowników.
Portal zaznacza sobie prawo do usuwania komentarzy, bez uprzedzenia osoby komentującej. Pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy.
Captcha image