Dodano dnia 10.04.2018, 15:18
Koleje Małopolskie z unijną dotacją
Prawie 33 miliony złotych z Unii Europejskiej dostanie województwo małopolskie. To pieniądze na nowe pociągi dla Kolei Małopolskich.
Lubię to
Umowę o dofinansowanie podpisali dzisiaj w Krakowie p.o. dyrektora Centrum Unijnych Projektów Transportowych (jednostka, która w imieniu rządu przyznała dofinansowanie) Przemysław Gorgol oraz marszałek województwa małopolskiego Jacek Krupa. Dzięki unijnemu wsparciu z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko województwo kupi 4 pociągi, tzw. elektryczne zespoły trakcyjne. Każdy z nich będzie miał 200 miejsc siedzących. Składy będą wozić pasażerów Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej.
Pociągi będą dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami i takich, które mają szczególne potrzeby, np. poruszających się na wózkach inwalidzkich, niewidomych lub niedowidzących, niesłyszących, kobiet w ciąży, osób o niskim wzroście (w tym dzieci), osób z ciężkim bagażem, seniorów czy obcokrajowców, którzy nie znają języka polskiego. Chodzi np. o odpowiednie oświetlenie, dostęp do toalet i sposób wyświetlania informacji dla pasażerów. Koszt całej inwestycji to nieco ponad 88 milionów złotych. Dofinansowanie unijne wyniesie prawie 33 miliony złotych. Pozostała kwota 56 milionów złotych pochodzić będzie z budżetu samorządu Województwa Małopolskiego. Projekt ma zostać zrealizowany do września 2019 r.
Z Programu Infrastruktura i Środowisko przeznaczono już ponad 3,2 miliarda euro na inwestycje transportowe w województwie małopolskim. Sam Kraków realizuje już 5 inwestycji w komunikację miejską ze wsparciem z programu.
Z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko finansowane są na przykład:
Pociągi będą dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami i takich, które mają szczególne potrzeby, np. poruszających się na wózkach inwalidzkich, niewidomych lub niedowidzących, niesłyszących, kobiet w ciąży, osób o niskim wzroście (w tym dzieci), osób z ciężkim bagażem, seniorów czy obcokrajowców, którzy nie znają języka polskiego. Chodzi np. o odpowiednie oświetlenie, dostęp do toalet i sposób wyświetlania informacji dla pasażerów. Koszt całej inwestycji to nieco ponad 88 milionów złotych. Dofinansowanie unijne wyniesie prawie 33 miliony złotych. Pozostała kwota 56 milionów złotych pochodzić będzie z budżetu samorządu Województwa Małopolskiego. Projekt ma zostać zrealizowany do września 2019 r.
Z Programu Infrastruktura i Środowisko przeznaczono już ponad 3,2 miliarda euro na inwestycje transportowe w województwie małopolskim. Sam Kraków realizuje już 5 inwestycji w komunikację miejską ze wsparciem z programu.
Z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko finansowane są na przykład:
budowa drogi ekspresowej S7, odc. Lubień – Rabka,
modernizacja linii kolejowej E 30 / C-E 30, odcinek Kraków – Rzeszów,
zakup tramwajów dla Krakowa,
budowa nowych linii tramwajowych (m.in. wzdłuż Trasy Łagiewnickiej),
modernizacja istniejących torowisk.
– Rozwój kolei w regionie to jeden z priorytetów Samorządu Województwa, dzięki temu kolejowa rewolucja na małopolskich torach trwa. Zaplanowaliśmy ją bardzo dokładnie i konsekwentnie realizujemy. Liczy się dla nas przede wszystkim komfort pasażera, dlatego nieustannie kupujemy nowoczesne pociągi, poszerzamy ofertę przewozową, inwestujemy w budowę parkingów Park&Ride i rozwój zintegrowanego biletu. Dziś po małopolskich torach kursuje 40 komfortowych składów. Cieszę się, że już w przyszłym roku flotę kolejową uzupełnią 4 dodatkowe pociągi spełniające najwyższe europejskie standardy – podsumowuje marszałek województwa małopolskiego Jacek Krupa.
foto. info Materiały Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie
foto. info Materiały Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie
Dodaj komentarz