W związku z trwającym okresem zimowym, w trosce o bezpieczeństwo mieszkańców, przypominamy właścicielom, zarządcom i użytkownikom nieruchomości o ciążących na nich obowiązkach dotyczących utrzymania obiektów i ich otoczenia.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami właściciele lub zarządy budynków są zobowiązani do oczyszczania chodników położonych wzdłuż granicy nieruchomości z błota pośniegowego, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń oraz likwidacji śliskości. Muszą przy tym pamiętać, że zgarnięty śnieg, lód lub błoto pośniegowe należy spryzmować przy krawędzi chodnika od strony jezdni z zachowaniem możliwości odpływu wody roztopowej, pozostawiając wolne przejście dla pieszych. Zabronione jest zgarnianie śniegu, błota lub innych zanieczyszczeń na jezdnię.
Do obowiązków zarządców lub właścicieli budynków należy również usuwania śniegu i nawisów (sopli) z okapów, rynien i innych części nieruchomości w miejscach gdzie spadając mogą zagrozić przechodniom, pojazdom lub zalegając spowodować zawalenie się budynku. Miejsca niebezpieczne muszą być odpowiednio oznakowane.
Niewywiązywanie się z powyższych obowiązków przez właścicieli lub zarządców podlega karze grzywny. Do egzekwowania obowiązków właścicieli nieruchomości wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach upoważniona jest Straż Miejska.
źródło: UM Sucha Beskidzka