Tajemniczy klient czy też inaczej z ang. Mystery Shopper to usługa oferowana przez zewnętrzne firmy marketingowe związane z wieloma branżami na rynku, która pozwala na wykonanie bardzo obiektywnego audytu. Tajemniczy klient to więc osoba, która z ramienia zewnętrznej firmy przeprowadza audyt dla właściciela sklepu. Taki audytor zachowuje się jak normalny klient, uczestniczy w procesie zakupowym, sprawdza rozlokowanie produktów, zachowanie obsługi i wiele innych czynników, które zawierają się w planie audytu. Trzeba wyraźnie podkreślić, że tajemniczy klient nie działa chaotycznie, wręcz przeciwnie. To nie dobra zabawa w udawanie klienta, lecz rzetelna, odpowiedzialna praca, ponieważ wyniki audytu mają wpływ na strategię firmy i konkretną sprzedaż. Audytor kieruje się działaniem według określonego scenariusza, który pomaga mu w uzyskaniu odpowiednich informacji. Sprawdź więcej na temat zawodu i usług tajemniczego klienta w artykule https://oexcursor.pl/baza-wiedzy/tajemniczy-klient-mystery-shopper/
Jeśli prowadzisz biznes sprzedażowy oparty na posiadaniu sklepów stacjonarnych i zatrudniania personelu, koniecznie zapoznaj się z tematem usługi audytu dokonywanego przez tajemniczego klienta. Nawet jeśli jesteśmy zadowoleni z obsługi klienta przez nasz personel, nigdy nie dowiemy się, czy nie popełnia błędów, które chcielibyśmy uniknąć. Audyt przeprowadzony przez tajemniczego klienta pozwoli wypunktować jakość obsługi, dzięki czemu realnie podniesie zyski, ponieważ po odpowiednich wnioskach, możemy wprowadzić zmiany w zakresie obsługi klientów. Każda wizytacja sklepu przez tajemniczego klienta kończy się odpowiednim sprawozdaniem, które nierzadko zawiera również zdjęcia. Korzystanie z tego typu audytów pozwoli ci na skupieniu uwagi na naprawdę ważnych obszarach wymagających poprawy. Tak określone priorytety wpłyną szybko i znacząco na poprawę sprzedaży czy też wizerunku marki. Chyba każdemu właścicielowi biznesu na tym zależy!
Artykuł Partnera