Od poniedziałku 7.12.2020 r. zaplanowane są roboty remontowe związane z wymianą warstw: wiążącej i ścieralnej, na odcinku DK28 (km od 42+720 do 43+500) w Makowie Podhalańskim. Prace te są niezbędne z uwagi na stan techniczny starej nawierzchni: spękania, wybrzuszenia i zbyt słaba szorstkość. Naprawiane było także odwodnienie na tym odcinku, w miejscach występowania uszkodzeń.
W ubiegłym tygodniu na drodze krajowej przebiegającej przez Maków Podhalański tworzyły się gigantyczne korki. Utrudnienia w ruchu spowodowane były remontem drogi. Jak tłumaczą drogowcy prace związane z frezowaniem warstw nawierzchni wykonane były w ciągu dnia z uwagi na specyfikę robót generujących znaczny hałas oraz drgania, a remontowany odcinek zlokalizowany jest w terenie zabudowanym, o intensywnej zabudowie mieszkalnej po obu stronach drogi.
Od dziś mają rozpocząć się roboty remontowe związane z wymianą warstw: wiążącej i ścieralnej. Tym razem roboty wykonywane będą w godzinach wieczornych i nocnych.
-Podczas układania nowej nawierzchni także będzie generowany hałas, ale znacznie mniejszy niż w trakcie frezowania. Podczas prac wprowadzany będzie ruch wahadłowy. Układanie dwóch warstw nowej nawierzchni potrwa 3 do 4 dni, w zależności od warunków atmosferycznych - informuje Iwona Mikrut z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.