Podczas wakacyjnych wyjazdów na Podhale, podróżni skorzystali z ponad 3 tys. pociągów. Udostępniono im nowe perony w Lasku i w Nowym Targu a także przebudowane wcześniej między Skawiną a Suchą Beskidzką. We wrześniu rusza modernizacja ostatniego odcinka „zakopianki” Sucha Beskidzka – Chabówka oraz kontynuacja prac na trasie Chabówka – Zakopane. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych współfinansowana jest w ramach POIiŚ.
PLK kontynuują inwestycje na trasie Kraków – Zakopane, by skrócić czas podróży pociągiem do stolicy Tatr i zwiększyć dostępność do kolei na stacjach i przystankach. We wrześniu wykonawca rozpocznie przebudowę torów na stacji Sieniawa i na szlaku Sieniawa – Lasek. Pasażerowie na stacji Sieniawa zyskają dostępniejszy peron, dobrze przygotowany do podróży pociągiem Przebudowywane będą także urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Prace w Sieniawie obejmą również remont 13 przejazdów kolejowo-drogowych, co zwiększy poziom bezpieczeństwa w komunikacji kolejowej i drogowej.
Sucha Beskidzka – Chabówka – rozpoczęcie prac na ostatnim odcinku „zakopianki”
We wrześniu, rozpoczną się prace na ostatnim odcinku kolejowej „zakopianki” między Suchą Beskidzką a Chabówką. Realizacja całego projektu na linii Sucha Beskidzka – Chabówka oznacza min. zwiększenie komfortu obsługi podróżnych na 6 stacjach i przystankach : Sucha Beskidzka, Osielec, Bystra Podhalańska, Skawa, Skawa Środkowa, Chabówka. Poziom bezpieczeństwa na kolejowej trasie a także w komunikacji samochodowej zwiększy modernizacja 46 przejazdów kolejowo-drogowych. Do grudnia br., przebudowywana będzie część torów i rozjazdów w stacjach Sucha Beskidzka i Jordanów. Wykonawca wymieni również sieć trakcyjną między stacjami Osielec i Jordanów. Prace obejmują również wymianę 32 km torów wraz z siecią trakcyjną. Dla sprawniejszego i bezpieczniejszego ruchu pociągów ważna będzie także przebudowa 120 obiektów inżynieryjnych, w tym 27 mostów i 3 wiaduktów.
Zmiany w organizacji ruchu i prowadzenie prac
Od 10 września, na odcinku Kraków – Zakopane, będzie zastępcza komunikacja autobusowa za pociągi Intercity. Za składy Polregio, jadące z Krakowa do Zakopanego, komunikacja zastępcza będzie na odcinku Sucha Beskidzka – Szaflary. Podhalańska Kolej Regionalna zostanie utrzymana na odcinku Nowy Targ – Zakopane, za wyjątkiem dni od 10 -18 września, gdy kursy będą na odcinku Szaflary – Zakopane.
Na modernizację kolejowej „zakopianki”, w ramach projektu „Prace na liniach do Zakopanego nr 97, 98 ,99, na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka Zakopane”, PLK przeznaczają przeszło 1,1 mld zł netto. Pomiędzy Skawiną a Suchą Beskidzką podróżni korzystają już ze zmodernizowanych peronów na 10 stacjach i przystankach a pociągi jadą po nowych torach. Efektem wszystkich prac PLK z Krajowego Programu Kolejowego, realizowanych do 2023 r. na trasach do Zakopanego, będzie wyższy standard obsługi na stacjach i przystankach oraz szybsze i sprawniejsze podróże do stolicy Tatr. Podróż z Krakowa do Zakopanego skróci się o ponad godzinę i wyniesie ok. 2 godz.15 minut