Internauci cenią swój czas ponad wszystko. Dlatego klikają to, co Google pokazuje na samej górze
Z cieszącej się ogromną popularnością wyszukiwarki, przynajmniej raz w miesiącu korzysta w Polsce ponad 26 milionów osób. Czyli według szacunków ekspertów, ok. 94,01% wszystkich posiadających stały dostęp do sieci. Google ustawia się często jako stronę startową głównie dlatego, że założony w kalifornijskim Mountain View serwis pozwala błyskawicznie uzyskać dostęp do stron z wartościowymi treściami, celnie dopasowanymi do przesłanego zapytania. Pierwsze 3-5 odnośników w wynikach wyszukiwania zwykle w zupełności wyczerpuje temat – dlatego też niewielka część użytkowników w ogóle odwiedza pozostałe witryny. Przedstawiciele ESEO wyjaśniają, że drugą i dalsze części rankingu Google otwiera zaledwie 2,5% wszystkich internautów. Pierwsza pozycja w SERP zapewnia nawet 66% udziałów we wszystkich wejściach, kolejne miejsca coraz mniej. Witryny sklasyfikowane poniżej dziesiątego miejsca rzadko kiedy przekraczają 1 punkt procentowy.
Reklamy w wyszukiwarce są znacznie efektywniejsze, niż tradycyjne banery na popularnych witrynach
W tym miejscu warto zwrócić uwagę na jeszcze jedną rzecz: linki sponsorowane. W wyszukiwarce często pierwsze 3 odnośniki stanowią indywidualnie dopasowane reklamy, co najwyraźniej nie przeszkadza użytkownikom. Pomimo wyraźnego oznaczenia płatna część wyników przynosi sporą liczbę przekierowań na strony firm, które zdecydowały się zapłacić za kliknięcie. System Google Ads ma charakter licytacji, jednak pod pozorami prostoty kryją się złożone mechanizmy. Ustawienie wszystkich parametrów kampanii w taki sposób, aby promowaną witrynę odwiedzali internauci faktycznie należący do grupy docelowej, wymaga umiejętności drobiazgowego analizowania wielu danych oraz szybkiego reagowania na niespodziewane wydarzenia. Nie bez powodu Google wdrożyło system certyfikacji, potwierdzający umiejętności korzystania z tego narzędzia. Zamiast uczyć się na kosztownych błędach, lepiej zdać wszystkie testy... albo skorzystać z usług doświadczonego specjalisty, który z Ads-ami pracuje na co dzień.