Z łatwością znaleźć można osoby po studiach lub szkołach graficznych, które oprócz pracy w agencjach i studiach, tworzą projekty na własną rękę. Bez problemu znajdziemy też oferty grafików-amatorów, wyróżniające się zdecydowanie niższymi cenami niż w profesjonalnych agencjach reklamowych. Warto porównać kilka ofert przed wyborem tej jednej, konkretnej, i przede wszystkim przejrzeć portfolia oraz rekomendacje znajdujące się na stronie internetowej, jak tu: https://tomaszwronski.pl/oferta/projekt-logo/ lub w przesłanej ofercie. Dobry grafik wie, co robi i potrafi doradzić – rozmowa z nim przed podjęciem ostatecznej decyzji jest więc istotna. Kreatywność to cecha, którą obecnie pochwalić się może każdy – u grafika komputerowego powinna łączyć się z szeroką wiedzą, niesztampowym podejściem do tematu i wielozadaniowością.
Jest to metoda promocji znana od wielu lat. Niegdyś ograniczała się do ulotek i plakatów, teraz ewoluowała do roll-upów, podświetlanych stoperów i lightboxów, wobblerów montowanych na sprężynie lub plastikowym pasku czy wlepek. Tego typu materiały reklamowy trafiają albo bezpośrednio do skrzynek pocztowych potencjalnych odbiorców, albo przykuwają ich uwagę i rzucają się w oczy w najmniej spodziewanych miejscach.
Takie formy reklamy pozwalają firmom na dojście do tych klientów, którzy nie korzystają z internetu i nie są na bieżąco z social mediami, gdzie bardzo często skupia się promocja. Dzięki stworzonemu przez grafika komputerowego logo, produkty reklamowe będą mogły być nim oznaczane. Darmowe gadżety i artykuły reklamowe są zawsze bardzo atrakcyjne dla potencjalnych klientów, a logo i nazwa firmy będą przypominać o jej istnieniu podczas codziennych obowiązków.
Grafik komputerowy powinien również zająć się stworzeniem strony internetowej Twojej firmy. Mimo że social media przejęły większość uwagi użytkowników internetu, strona internetowa to nadal must have, a informacje na niej powinny być na bieżąco aktualizowane. Dobry grafik zajmie się zarówno zaprojektowaniem, jak i wdrożeniem strony, a także dostosowaniem jej do przeglądania na komputerze i na smartfonie. Strona internetowa pozwala na zachowanie komunikacji z klientem, informowanie go o najnowszych produktach i usługach, przedstawienie swojej oferty, cennika oraz możliwości kontaktu.
Ważne, by była prosta w obsłudze i przeanalizowana pod kątem użyteczności. Jej kolory i styl powinny być dopasowane do tego, czego używamy przy materiałach reklamowych, dlatego najlepiej zwrócić się do grafika, który zajmie się całą identyfikacją wizualną firmy – od początku do końca.
Dobry grafik komputerowy zajmie się całym procesem – od zaprojektowania logo, ulotek i strony internetowej, przez ich kreację, do produkcji i wdrożenia. Dzięki jego działaniom łatwiej będzie trafić do potencjalnych klientów i finalnie zmaksymalizować zysk osiągany przez przedsiębiorstwo, czyli spełnić jego główny cel.
Artykuł Partnera