Od wielu lat w Polsce branża e-commerce jest jedną z najszybciej rozwijających się gałęzi gospodarki. Powstaje co raz to więcej sklepów internetowych, a co za tym idzie rośnie konkurencja s którą trzeba się rozprawić w drodze do sukcesu własnego biznesu. Jedną z najlepszych dróg jakie może obrać internetowych sprzedawca jest pozycjonowanie sklepu internetowego. Jako praktykant, miesiąc czasu spędziłem w studiu Design Cart w dziale odpowiedzialnych za pozycjonowanie sklepów internetowych, w tym artykule przybliżę kilka metod pozycjonowania z jakimi się tam spotkałem.
Jest to jeden z najpopularniejszych metod zdobywania linków dla pozycjonowanej strony internetowej. W Design Cart fora internetowe służą bardziej jako dywersyfikację profilu linków niż jako główny napęd mocy z link building. Choć to nie znaczy że z for internetowych nie uzyskamy ciekawych, wartościowych linków. Najsłabszy rodzaj linka to ten pochodzący ze strony profilowej użytkownika. Jeżeli nie da rady inaczej a domena jest wartościowa to można i tak choć najlepszym sposobem to umieszczanie linków w treści.
Kiedyś słyszałem ze katalogi to przeszłość i nikt do nich nie dodaje swoich sklepów internetowych. Okazuje się że katalogi stron WWW mają się całkiem dobrze o ile są wartościowymi katalogami stron. Oczywiście warunek dodania linka do obszerny, unikalny opis sklepu internetowego.
Katalogi firm zazwyczaj generują linki z atrybutem „nofallow”, nie przekazujące mocy. Jednak jak się dowiedziałem są niezbędne do budowania profilu linków wyglądającego na naturalny. Linki z tym atrybutem dywersyfikują cały profil linków, a o to w jego budowaniu chodzi. Im większy keks tym lepiej.
Jest to ostatnia z metod o jakiej opowiem. Artykuły to dość bardzo szerokie pojęcie. Chodzi głównie o obszerną wartościową merytorycznie treść. Jest to główna metoda pozycjonowania sklepów internetowych w studiu Design Cart – o tej metodzie możesz przeczytać na samej stronie firmy pod tym linkiem. Artykuł powinno się zamieszczać na stronie pozycjonowanej, tworząc przy tym świetną sieć linków wewnętrznych. Artykuły też wykorzystujemy wychodząc poza granice naszego sklepu internetowego. Dodajemy artykuły gościnne na innych serwisach internetowych, publikujemy artykuły sponsorowane. Dobrym pomysłem jest publikowanie artykułów na własnych blogach mieszczących się na innych domenach.
Są to cztery główne metody budowania profilu linków. Na praktykach używałem ich znacznie więcej jednak nie dostałem zgody od firmy na publikację pełnej listy stosowanych metod. Odbywając jednak praktyki zrozumiałem że metod na zdobycie linka jest w prost ogrom, jedynym czynnikiem ograniczającym wykorzystywane metody to nasza wyobraźnia lub opłacalność pozyskania danego linka.
Artykuł Partnera