Opublikowane na Powiat Suski Wiadomości: Sucha Beskidzka 24, Zawoja, Maków Podhalański, Jordanów, Stryszawa (https://www.powiatsuski24.pl/)

Blue back – czym tak właściwie jest?

Papier o nazwie blue back (a tak właściwie: BBS - blue back side) należy do grupy papierów przeznaczonych do wykonywania wydruków reklamowych. Produkty te przeznaczone są w głównej mierze do ich wykorzystywania (po uprzednim nadruku treści) w reklamie outdoorowej (zewnętrznej), umieszczanej na różnych nośnikach reklamy, także przy wykorzystaniu urządzeń reklamowych – billboardów. Każdy z nich wykazuje jednak inne właściwości, co predestynuje je do zupełnie innych rozwiązań o charakterze szczegółowym.

Opisywany papier od innych produktów z tej grupy różni się przede wszystkim tym, że – odmiennie jak ma to miejsce w przypadku normalnego papieru banerowego – posiada niebieski podkład izolujący go od powierzchni (podłoża), z którą bezpośrednio się styka (stąd też jego nazwa, nawiązująca jednoznacznie do posiadanych właściwości). Tylna warstwa papieru, po jego zadrukowaniu, uniemożliwia prześwitywanie grafiki od spodu. Dzięki temu  szczególne zastosowanie może on znaleźć przy realizacji obiektów reklamowych instalowanych na ciemnych lub jaskrawych powierzchniach – zintegrowane z wydrukiem tło nie pozwala na przebijanie się innych kolorów. Można go też stosować w sytuacji, kiedy nie mamy zamiaru usuwać poprzedniej warstwy nadruku na urządzeniu reklamowym (billboardzie), a jedynie nanieść na niego kolejną warstwę. Papier ten jest ponadto szczególnie odporny na działanie zewnętrznych czynników atmosferycznych. Z jednej strony – użycie dodatkowej, niebieskiej warstwy w znacznym stopniu podnosi wytrzymałość samego papieru oraz uniemożliwia jego przypadkowe uszkodzenie. Z drugiej zaś – niebieska warstwa tylna papieru izoluje właściwy nadruk od niekorzystnych czynników, takich jak wilgoć lub promieniowanie słoneczne (UV).

Dzięki swoim właściwościom, papier blue black doskonale sprawdza się zarówno w zastosowaniach zewnętrznych, jak i wewnętrznych. Odporny na działanie wody, światła oraz zmiany temperatur wydruk stosowany może być także w pomieszczeniach o dużym poziomie wilgotności (np. w łazienkach, chłodniach, a także zamkniętych basenach i Aquaparkach). Uzyskuje się to przy wykorzystaniu w procesie drukarskim techniki solwentowej lub ekosolwentowej o wysokiej rozdzielczości wydruku.

Najczęściej papier ten wykorzystuje się przygotowywania kampanii reklamowych o krótkim lub średnim okresie trwania – plakatów reklamowych, billboardów itp. Coraz częściej stosuje się go jako materiał eksploatacyjny do wykonania fototapety przeznaczonej do zastosowań w biurze lub w domu. Stosunkowo niskie koszty samego materiału, ale też wykonania na nim wydruku, czynią go przedmiotem zainteresowania nie tylko potentatów rynkowych, wydających na organizowane akcje promocyjne i marketingowe znaczne kwoty, ale też średnich i małych przedsiębiorców, którzy niewielkim kosztem przeprowadzić mogą zamierzone działania reklamowe.

Papier z niebieskim tłem przeważnie posiada gramaturę 115g/m2 lub 120g/m2, choć spotkać można także wyższe lub niższe gramatury. Standardowo pakowany jest w rolki o szerokości zadruku 123 cm. Na indywidualne zamówienie możliwe jest także uzyskanie innych szerokości (choć przed złożeniem zamówienia na takie wymiary należy dowiedzieć się, czy drukarnia, której zamierzamy zlecić druk posiada odpowiedni sprzęt do wykonania nadruku na papierze o niestandardowej szerokości). Ceny wykonania nadruku na tego rodzaju papierze oscylują pomiędzy 20 a 50 zł za metr kwadratowy powierzchni. Z uwagi na spore różnice pomiędzy poszczególnymi drukarniami, przed wybraniem wykonawcy warto zapoznać się z ofertą konkurencyjnych przedsiębiorców.

Adres źródła: https://www.powiatsuski24.pl/polecamy/blue-back-czym-tak-wlasciwie-jest/r98