Jak wychodzi z badania „Postrzeganie upominków reklamowych jako nośnika reklamy”, przeprowadzonego w 2015 roku przez Polską Izbę Artykułów Promocyjnych, polscy menadżerowie chętnie korzystają z możliwości wręczania gadżetów reklamowych. Choć właściciele firm są w pełni świadomi siły reklamy w internecie, nadal wielu z nich uznaje, że najskuteczniejszym i najtańszym nośnikem są tradycyjne upominki. Według zdecydowanej większości ankietowanych (70,7%), drobne upominki są wydajnym sposobem promocji firmy. Warto mieć to na względzie, decydując się na zamówienie gadżetów firmowych, takich jak klips na notatki, płócienna torba na zakupy czy piersiówka z logotypem marki. Jeżeli szukasz ciekawszych prezentów, możesz zdecydować się na prezent taki jak peleryna przeciwdeszczowa dla dzieci swoich pracowników. Duży wybór firmowych gadżetów ze spersonalizowanym nadrukiem posiada tampogadżet.pl.
Wyniki badania z 2015 roku świadczą o tym, że ogromna część właścicieli firm, bo aż 82,93%, decyduje się na nabycie artykułów reklamowych celem kształtowania pozytywnego wizerunku swojej firmy – w oczach dotychczasowych i przyszłych klientów. Wśród kluczowych kryteriów, jakie właściciele firm biorą pod uwagę, decydując się na kupno firmowych upominków, znajdują się aspekty takie jak:
- jakość (68,2%) – właściciele firm, chcący przekazać swoim klientom prezent, coraz chętniej szukają wysokowartościowych i niepowtarzalnych przedmiotów, dopasowanych do preferencji konkretnego partnera biznesowego,
- cena (63,4%) – właściciele firm zmagający się z napiętymi firmowymi budżetami muszą szukać takich prezentów, których stosunek ceny do jakości jest jak najlepszy;
- wygląd (65,8%) – szefom zależy na tym, aby dawane przez nich upominki były ładne i dopracowane; istotny jest nie tylko sam upominek, ale też jego zewnętrzne opakowanie; wśród najchętniej kupowanych znajdują się upominki takie jak płócienna torba na zakupy; jest to idealny wybór, gdyż z jednej strony jest w pełni funkcjonalny, z drugiej zaś pokazuje, że organizacji bliska jest idea ekologii i ochrony środowiska naturalnego; pozwala jej to budować korzystny wizerunek w oczach klientów;
- funkcjonalność (56,1%) – menadżerowie nadal mocno pragmatycznie patrzą na dawanie gadżetów, starając się, aby miały one charakter użytkowy; z tego także powodu wielu przedsiębiorców decyduje się na zakup firmowych kalendarzy ułatwiających planowanie czy gadżetów takich jak peleryny przeciwdeszczowe – sprawdzających się zwłaszcza w przypadku klientów jeżdżących do pracy skuterem lub chodzących na otwartym terenie; część właścicieli firm kupuje też peleryny przeciwdeszczowe dla dzieci swoich pracowników – wtedy zamawia na nich firmowy nadruk.
Polscy właściciele firm najchętniej sięgają po artykuły promocyjne w postaci produktów piśmienniczych (63,4%), kalendarzy (60,98%) i artykułów biurowych (53,6%). Są to na tyle uniwersalne artykuły, że znajdują zastosowanie w wielu branżach; są też na tyle funkcjonalne, że nie będą leżeć zakurzone w szufladzie. Dobrej jakości materiały z tej kategorii można kupić w odpowiedniej cenie – widać więc dobrze, że artykuły te spełniają główne kryteria, które właściciele firm biorą pod uwagę podczas podejmowania decyzji zakupowych. A komu przeważnie je wręczają? Zgodnie z tymi samymi badaniami, najczęstszą grupą obdarowanych są kontrahenci (73,1%), z czego nieco bardziej uprzywilejowani są klienci nowi (68,2%) względem klientów stałych (63,4%). Do okazji idealnych do wręczania upominków firmowych szefowie zaliczają głównie wydarzenia takie jak targi branżowe (58,5%), okres świąt (51,2%) oraz eventy (39%).
Podarowanie gadżetów reklamowych klientom może przynieść firmie znaczne korzyści w obszarze:
Korzyści wynikające z obdarowywania klientów i kontrahentów akcesoriami firmowymi przewyższają zatem poniesione nakłady. Dobrze pamiętać także o tym, że przedsiębiorca może zaliczyć wydatki związane z zakupem prezentów firmowych jako koszty reprezentacji i reklamy, w rezultacie czego odliczyć od nich podatek VAT. przeważająca część przedsiębiorców podkreśla liczne zalety, które wiążą się z docenianiem swoich obecnych i nowych klientów niewielkimi prezentami.
Artykuł Partnera