Jak dowiadujemy się z bloga Immotion, rowerem turystycznym może być właściwie każdy model jednośladu, a wybór określonego typu jest uzależniony przede wszystkim od tego, w jakim terenie i w jaki sposób będziemy z jednośladu korzystać. Jeżeli nasze wycieczki obejmować będą wyłącznie spokojną jazdę po utwardzonych ścieżkach miejskich czy podmiejskich na niewielkich dystansach, w zupełności wystarczy nam model przeznaczony do jazdy po mieście. Jeśli planujemy pokonywać dziesiątki kilometrów asfaltowymi drogami w celu zwiedzenia całej okolicy naszego miasta na jednośladzie, zdecydowanie lepszym pomysłem będzie model szosowy. Modele trekkingowe z kolei świetnie sprawdzą się w bardziej wymagających trasach, prowadzących często na przełaj, lecz po stosunkowo płaskim i utwardzonym terenie. Miłośnicy podróżowania po terenach mocno wyboistych, pagórkowatych i górzystych o nieutwardzonej nawierzchni powinni natomiast wybrać model przeznaczony właśnie do jazdy górskiej.
Mimo tych wszystkich różnic, jakie mogą wynikać z różnego rozumienia pojęcia turystyki, do najczęściej wybieranych modeli w tej kategorii należą wspomniane już modele trekkingowe. Modele te wyposażone są w koła o wielkości 28 cali i służą zarówno do jazdy po drogach utwardzonych, jak i po naturalnych nawierzchniach. Sprawdzają się one podczas długich wycieczek trwających od kilku godzin nawet do kilkunastu dni! Niezależnie więc od tego, czy na naszym jednośladzie planujemy zwiedzić tylko najbliższą okolicę, czy może marzy nam się podróżowanie po obszarze całego województwa albo nawet znacznej części kraju, trekking jest odpowiedzią na nasze potrzeby.
Jeśli chodzi o wyposażenie, aby móc pełnić swoją funkcję wygodnego środka lokomocji w długich trasach trekking powinien mieć zamontowane błotniki, chroniące przed zachlapaniem odzieży podczas jazdy po zabłoconym czy mokrym terenie, oraz oświetlenie przednie i tylne, niezbędne przy jeździe po zmroku. Model tego typu powinien być również wyposażony w dobry amortyzator, który zdecydowanie zwiększy komfort kolarza nawet podczas wielogodzinnej jazdy po nie zawsze idealnie równym terenie. Nieodzowny jest tu także bagażnik, do którego zamocować można odpowiednio zaprojektowane sakwy.
Artykuł Partnera