Dzisiaj trudno znaleźć przedsiębiorcę, który nie ma lub nie chciałby mieć strony internetowej własnej firmy. Większość populacji, czyli potencjalnych klientów, ma dostęp do internetu, nawet szerokopasmowego. Świadomość tego, co można znaleźć w sieci lub jakie sprawy załatwić również rośnie z roku na rok. Strona internetowa może być dodatkowym kanałem reklamowym, a nawet źródłem znaczącej sprzedaży towarów lub usług. W internecie załatwia się większość sprzedaży biletów lotniczych, rezerwacji pokojów hotelowych i wiele innych rzeczy. Jeśli tego typu firmy nie będą działać w sieci, to po prostu konkurencja je zniszczy.
Samo wykonanie strony internetowej to problem natury technicznej. Najpierw trzeba się zastanowić czego oczekujemy od strony internetowej i co powinno się na niej znaleźć. Jest pewne minimum informacji, które muszą być zawarte w treści strony internetowej. Są to przede wszystkim podstawowe informacje o firmie, dane adresowe, przedstawieni oferty, dane do kontaktu, dojazd. To wszystko można zmieścić na stronie głównej i 3-4 podstronach. Taką stronę internetową w wersji minimum nazywa się czasem wizytówką i jest to dosyć tanie rozwiązanie. Budując własną stronę internetową trzeba mieć możliwość jej rozbudowy, dlatego sposób, w jaki podejdziemy do tego tematu jest bardzo ważny (więcej - https://pageandshop.pl).
Duże firmy na ogół zlecają budowę strony internetowej firmom zewnętrznym albo kompletują własny zespół, który może zając się również reklamą. Mniejsze firmy również mają kilka możliwości do wyboru. Najprostsze i najtańsze jest zrobienie strony na darmowym hostingu, co niestety wiąże się z wieloma ograniczeniami i ryzykiem nagłego zniknięcia strony. Lepsze jest wykupienie własnej domeny i hostingu, a potem budowa strony na darmowym systemie zarządzania treścią. To rozwiązanie jest niedrogie, ale wymaga pewnej wiedzy i zaangażowania ze strony właściciela firmy. Przedłużenie domeny, opłacanie hostingu, aktualizacja oprogramowania – przedsiębiorca często o tym zapomina i strony znikają wtedy z sieci.
Bardzo dobrym rozwiązaniem jest korzystanie z kreatorów stron internetowych, które oferują również hosting oraz kupno własnej domeny. Trzeba wybierać takie oferty, które przejmują większość uciążliwych obowiązków, zostawiając przedsiębiorcy tylko budowę i rozbudowę strony. To zajecie nie jest szczególnie trudne, ponieważ kreatory są intuicyjne i można zbudować stronę atrakcyjną wizualnie i łatwą do nawigacji. Nawigacja i uporządkowanie treści są bardzo ważne, chodzi o to, żeby internauta szybko znalazł potrzebną informację, a nie uciekał w popłochu ze strony. Kreatory muszą mieć możliwość rozbudowy o nowe funkcje, na przykład blog, aktualności, sklep internetowy. Podstawowa forma rozliczenia to abonament miesięczny, stopniowany cenowo w zależności od potrzeb. Taka forma budowy strony jest jedną z lepszych. Przedsiębiorca może skupić się na własnym biznesie, a samo prowadzenie strony nie jest trudne ani uciążliwe. Kreatory umożliwiają również wykonanie prostych sklepów internetowych, ale posiadających wszystkie potrzebne funkcje. W praktyce może powstać jeden serwis, który będzie sklepem i jednocześnie strona informacyjną. Takie podejście obniża koszty prowadzenia reklamy serwisu w internecie (oferta - https://pageandshop.pl/web/page/shop).
Artykuł Partnera