W związku z rozszerzeniem zakresu działań Centrum Powiadamiania Ratunkowego Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie poszukuje kandydatów na 25 stanowisk operatorów numerów alarmowych.
Do ich zadań należy przede wszystkim przyjmowanie zgłoszeń przekazywanych na numery alarmowe 112, 997, 998, 999. Po zweryfikowaniu, czy dane zgłoszenie wymaga interwencji, operatorzy przekazują informację o zagrożeniu zdrowia, życia lub mienia do właściwych służb. Co istotne, wykorzystują do tego specjalny elektroniczny formularz, dzięki czemu służby automatycznie otrzymują najistotniejsze dane np. o tym, gdzie wydarzył się wypadek. Gdy operator prześle ten formularz służbom (dokładniej – dyspozytorom jednostek ratowniczych), przekazuje informację zwrotną osobie, która zadzwoniła na numer alarmowy.
Od kandydatów na operatorów numerów alarmowych wymagamy:
- minimum średniego wykształcenia,
- znajomości języka obcego w stopniu komunikatywnym (potwierdzonej stosownym dokumentem lub oświadczeniem kandydata),
- znajomości przepisów dotyczących systemu powiadamiania ratunkowego, przepisów BHP i przeciwpożarowych oraz zasad udzielania pierwszej pomocy,
- bardzo dobrej znajomości obsługi komputera.
Informacje szczegółowe: http://bip.malopolska.pl/muw/Article/get/id,1081064.html