Wójt Gminy Zawoja Marcin Pająk wspólnie z Fundacją Miejsc i Ludzi Aktywnych zaprosił na spotkanie przedsiębiorców, organizacje pozarządowe i osoby zainteresowane podejmowaniem aktywności gospodarczej na terenie Gminy. Dotyczyło ono Strategii Promocji Gminy Zawoja.
Podstawowym pytaniem jakie zadawano sobie w Zawoi w minionym tygodniu, to jak przyciągnąć turystów przez cały rok, a nie tylko w sezonie letnim i zimowym. W znalezieniu idealnej strategii promocji Gminy pomagała Fundacja Miejsc i Ludzi Aktywnych, która przeprowadziła badania i odpowiednie rozpoznanie. Wszyscy doszli do wniosku, że na teren gminy najskuteczniej przyciąga turystów Babia Góra i BgPN oraz że niezbędne jest znalezienie wyróżników Zawoi spośród innych miejscowości turystycznych.
Reprezentacja Fundacji zaznaczyła istotny fakt, który podkreślają też turyści odwiedzający okolice Babiej Góry – brakuje tutaj karczmy, która będzie czynna wieczorami oraz trudno jest poruszać się po Zawoi jeśli nie ma się samochodu. Dlatego Gmina skupi się teraz na zapewnieniu oferty dla turystów niezmotoryzowanych.
Jak pokazało badanie, ważne są imprezy tematyczne takie jak biegi, wyścigi kolarskie, Babiogórska Jesień, dlatego trzeba dokładnie do takich wydarzeń się przygotować i mieć wspólną strategię.
Dla miłośników kolarstwa również planuje się przygotowanie odpowiedniej oferty. W tym celu trwają prace nad przygotowaniem ścieżek rowerowych, które nie kolidowałyby ze ścieżkami dla pieszych turystów. Wójt Gminy Zawoja wielokrotnie podczas spotkanie podkreślał swoją wdzięczność dla nadleśniczego Tadeusza Kosmana z Nadleśnictwa Sucha, za pomoc i zaangażowanie przy pracach nad projektem INTERREG PL-SK.
Teraz wszyscy zainteresowani będą pracować w podgrupach, której celem jest wypracowanie wspólnej strategii, która będzie funkcjonowała przez lata, nie zależnie od zmieniającej się koniunktury politycznej.