Jak wykazują wszystkie badania i szacunki specjalistów, wydatki na reklamę zewnętrzną ciągle rosną i nie jest to tylko nasz trend - dzieje się tak na całym świecie. Okazuje się, ze reklama typu outdoor jest najdynamiczniej i najprężniej rozwijającym się segmentem na rynku reklamy. Każda reklama zewnętrzna powinna spełniać dwa zadania; po pierwsze; przyciągać uwagę, a po drugie musi budzić pożądanie. Reklamy świetle z pewnością spełniają warunek pierwszy. A co z drugim? To już zależy od profilu prowadzonej działalności. Niekiedy chcemy, aby do klienta trafiła tylko jasna informacja np. o obniżce cen, likwidacji kolekcji czy aktualnej promocji lub godzinach otwarcia.
Czy to się podoba?
Przeprowadzane przez TNS Polska badania wskazują, że Polacy coraz sceptyczniej podchodzą do reklam zewnętrznych. Jeżeli jednak wgłębimy się w ich odpowiedzi, okazuje się, że przeszkadzają im najbardziej typowe reklamy, a więc te wieszane na budynkach, a także foliowe banery umieszczane na płotach. Siatki reklamowe na budynkach przeszkadzają aż 65% ankietowanych, natomiast przeciwko zawieszaniu banerów foliowych na płotach opowiedziało się 59%. Jednak reklamy świetlne nikomu nie przeszkadzają. Problemem, który bardziej denerwuje mieszkańców Polski to brud i śmieci - można więc uznać, że typowe sposoby reklamy (ulotki rozdawane na ulicy, rozwieszanie plakatów) już wnet zupełnie stracą sens.
Na co trzeba zwrócić uwagę?
Jak już zostało napisane na wstępie, nie zawsze najważniejszy jest pomysł, ale realizacja. Firmy prześcigają się często w pomysłowości, która może zachwycić odbiorcę. Coraz częściej mamy do czynienia z rozmaitymi rozwiązaniami kolorystycznymi, świetlnymi, a nawet zapachowymi. Te ostatnie wykorzystywane są przede wszystkim przez firmy kosmetyczne, które kuszą swoich klientów zapachami, które lubiane są przez większość populacji - np. zapachem świeżo zmielonej kawy. Bez wątpienia jednak to reklama świetlna przynosi największe efekty, a wszystko dlatego, ponieważ jest widoczna wtedy, kiedy większość reklam pochłania nocna ciemność. Mając reklamę świetlną jesteś zawsze krok przed konkurencją, której reklamy widoczne są wyłącznie przy dobrej pogodzie. Dla kogo najlepsza jest reklama świetlna? Wydaje się, że bez względu na prowadzoną działalność, przynosi ona oczekiwany rezultat w postaci zwiększonej liczby klientów, jednak w szczególnych przypadkach, jest ona nie tylko potrzebna, ale wręcz konieczna. Warto ją zamontować wszędzie tam, gdzie usługi mogą być wykonywane przez całą dobę - punkty gastronomiczne, sklepy, a także hotele i zajazdy.
Gdzie zgłosić się po dobra reklamę? Jest coraz więcej firm zajmujących się tworzeniem fantastycznych, solidnych i energooszczędnych reklam świetlnych. Bardzo często swoje oferty poszerzają drukarnie, a także agencje reklamowe, które oferują klientom bardzo kompleksowe usługi - od pomysłu do montażu.