Zawodnicy suskiego klubu w obecnym sezonie Okręgówki zagrają w specjalnych wersjach trykotów. To pierwsze dedykowane koszulki meczowe w historii Babiej Góry. Wzór na nowych strojach jest hołdem dla twórczości Billy′ego Wildera, słynnego amerykańskiego reżysera, który urodził się w Suchej Beskidzkiej.
Miasto od 2021 roku prowadzi prężne centrum kulturalne nazwane imieniem filmowca, a dwa lata temu zainaugurowano cykliczny festiwal filmowo-muzyczny. Klubowe koszulka posiada na sobie ikoniczne elementy z twórczości Wildera: słynną pozę Marylin Monroe z "Słomianego wdowca" w autorskiej grafice Karoliny Glanowskiej, końcowy cytat z kultowego "Pół żartem, pół serio" oraz samego Billy′ego. Nie zabrakło również najsłynniejszych baneru świata – "Hollywood". Dodatkowym elementem jest specjalna wszywka z datą i miejscem urodzenia Wildera oraz symbolicznym odwzorowaniem jego charakterystycznego kapelusza.
To nie jedyne akcenty filmowe. Numery zawodników zapisane zostały czcionką, która jest uznawana za uniwersalną podczas tworzenia scenariuszy filmowych: Courier New. Na dole każdego numeru znajduje się wizerunek klasycznej maszyny do pisania, czyli sprzętu, na którym powstawały najsłynniejsze dialogi w kinie.
“Nowa koszulka Babiej Góry to połączenie kinowych inspiracji z futbolem. Na taką koncepcję jeszcze nikt nie odważył się w piłkarskim świecie. Nasz klub powstał zaledwie 12 lat po urodzeniu się Billy′ego Wildera, twórcy kultowych filmów m.in. z Marylin Monroe. I najpiękniejsze jest to, że oba te wydarzenia związane są z Suchą Beskidzką. Jako reprezentanci miasta, które jest dumne z popkulturowego dziedzictwa, nie mogliśmy przejść obojętnie obok tak filmowej historii” - powiedział Tomasz Mielczarek, uczestniczący w pracach projektowych w imieniu suskiego klubu.
Filmowe “meczówki” nie powstałyby bez współpracy z rzeszowską marką odzieży sportowej oraz fundacją skupiającą społeczność fanów koszulek. Początkowo stworzono 6 wizualnych konceptów według wytycznych Tomasza Mielczarka, z których każdy nawiązywał do Suchej Beskidzkiej lub historii klubu. W czerwcu każdy z projektów, stworzonych przez grafików producenta, został poddany ocenie internautów oraz suskich kibiców w głosowaniu, w którym oddano ponad pół tysiąca głosów. Zwycięski, “filmowy” projekt przeszedł do realizacji.
Dla Kibiców powstały dwie wersje trykotów. Do wyboru jest replika, gdzie wszystkie dodatkowe elementy są nadrukowane. Możliwy jest również zakup modelu meczowego, w którym występują zawodnicy. Dodatki w najwyższej wersji koszulki zostały wykonane metodą cyfrową z efektami 3D.
Oficjalną premierę poprzedziła produkcja na terenie Suchej Beskidzkiej sesji zdjęciowej i klipu promocyjnego z udziałem suszan w reżyserii twórcy fundacji, Artura L. Banacha. Przed obiektywem w charakterystycznych lokacjach stanęły różne pokolenia mieszkańców - przedwojenny rocznik, Millenialsi i Gen Z.
Źródło: Materiał prasowy klubu Babia Góra.