Zaplanowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA i Ministerstwo Infrastruktury modernizacja linii Żywiec - Sucha Beskidzka, która ma się rozpocząć w tym roku, ma na celu między innymi skrócenie czasu przejazdu o połowę, co zdecydowanie wpłynie na komfort podróży.
W ramach inwestycji przewidziano odbudowanie zlikwidowanej mijanki Hucisko, budowę dwu-krawędziowego peronu z rezerwą do 200 metrów, zabudowę nowych komputerowych urządzeń nastawczych przystosowanych do sterowania nadrzędnego z st. Lachowice oraz docelowo ze st. Sucha Beskidzka.
Na stacji
Lachowice planowana jest budowa dwu-krawędziowego peronu z rezerwą do 200 metrów i remont budynku z nastawnią.
Z kolei dla stacji Jeleśnia przewidziana jest opcja wydłużenia zmodernizowanego peronu do 300 metrów oraz montaż dojścia do peronu dostosowanego do nowego układu torowego.
Na stacji Żywiec Sporysz zaplanowano budowę dwu-krawędziowego peronu o długości 200 metrów i remontu budynku z nastawnią oraz zabudowę nowych urządzeń komputerowych dostosowanych do sterowania nadrzędnego ze st. Żywiec.
Przewidziano również budowę nowego przystanku w centrum Żywca - robocze nazwy (Żywiec Park/Żywiec os.700-lecia/Żywiec Miasto).
Po modernizacji linii, pociągi będą kursować regularnie codziennie w kierunkach Krakowa, Katowic, Bielska, Zwardonia i Zakopanego.
Źródło: Stowarzyszenie Kolej Beskidzka