Nowy model obsługi telefonicznej był testowany w województwie małopolskim podczas pilotażu we wrześniu i październiku 2023 r., a od 3 stycznia klienci małopolskich urzędów skarbowych już na stałe mogą korzystać z nowych rozwiązań. Zamiast dzwonić bezpośrednio do konkretnego urzędu skarbowego, połączą się z infolinią, działającą pod numerem 22 460-59-62 (koszt połączenia jest liczony jak za połączenie lokalne lub według taryfy operatora).
W zależności od zakresu poszukiwanych informacji, klienci będą mogli skorzystać z dwóch typów połączeń: standardowego oraz z potwierdzeniem tożsamości. Jeśli dzwoniący potwierdzi swoją tożsamość telePINem konsultanci udzielą mu bardziej spersonalizowanej informacji.
W skład oferowanych usług wchodzą dwa typy połączeń:
Bez potwierdzenia tożsamości:
Po potwierdzeniu tożsamości kodem telePIN z e-Urzędu Skarbowego:
Ważne: Klient samodzielnie ustawia kod telePIN po zalogowaniu się do e-Urzędu Skarbowego na stronie www.podatki.gov.pl
Infolinia to kolejny etap programu „Klient w centrum uwagi KAS". Obecnie podatnicy mogą większość spraw (zaświadczenie, korespondencja w bieżących sprawach, informacja o mandatach drogowych itd.) załatwić online po zalogowaniu w e-Urzędzie Skarbowym.
Informacji podatkowych i celnych niezmiennie udziela również Krajowa Informacja Skarbowa pod numerami: