Już od kilku lat specjaliści SEO wiedzą, że wpływ na pozycję strony internetowej w Google mają przede wszystkim treści. Powinny być zgodne z konkretnymi wytycznymi – mieć odpowiednią długość oraz frazy kluczowe umieszczone w odpowiednich miejscach. W 2022 roku pojawiła się aktualizacja wyszukiwarki Google o nazwie Helpful Content Update. Podniosła ona wartość dobrych treści, zmuszając właścicieli stron do inwestowania w teksty zgodne z zasadami SEO.
Przygotowaniem takich treści powinni zająć się specjaliści, którzy orientują się w sposobie działania algorytmów Google. Doskonałym przykładem firmy świadczącej takie usługi jest https://fabrykamarketingu.pl/.
Wyszukiwarka Google prezentuje nie tylko adresy stron, lecz także ich krótkie opisy i tytuły, określane jako metadane. Od jakiegoś czasu wyniki są prezentowane również w formie rozszerzonej. Niektóre strony prezentowane przez Google są wzbogacane:
W ostatnich miesiącach używanie rich snippetów stało się bardzo popularne, a trend ten wciąż się utrzymuje. Informacje tego typu pomagają bowiem użytkownikom zdobyć ważne informacje bez konieczności wchodzenia na stronę. Rozszerzone wyniki Google często prowadzą do zwiększenia klikalności witryny.
W ostatnich latach wiele firm skupiło się na działaniach w mediach społecznościowych. Obejmują one takie portale, jak Facebook, Instagram, LinkedIn czy TikTok. Specjaliści w zakresie pozycjonowania analizują algorytmy konkretnych stron, dopasowując swoją strategię do ich działania. Przewiduje się, że reklama w mediach społecznościowych w 2023 roku może stać się jeszcze ważniejsza niż wcześniej.
W 2022 roku Google wprowadziło system Multisearch, czyli opcję szukania wyników poprzez załadowanie obrazu. Wyszukiwarka analizuje fotografię, pokazując punkty w okolicy, w których można znaleźć podobne produkty. Użytkownicy mogą także korzystać z opcji łączenia obrazów z wyszukiwaniem tekstowym.
Google Multisearch jest rozwiązaniem dość nowym, dlatego o jego popularności zdecydują kolejne miesiące. To rozwiązanie stworzone z myślą zwłaszcza o takich sektorach, jak moda, kosmetyki, przyroda czy podróże.
Nowym wynalazkiem są również generatory AI, czyli sztuczna inteligencja, która jest w stanie przygotować teksty na podstawie wytycznych przedstawionych przez użytkownika. Kolejne miesiące pokażą, jaki wpływ na funkcjonowanie wyszukiwarki Google mają treści tworzone automatycznie przez AI. Teksty te mogą zaburzyć dotychczas znane działanie algorytmów wyszukiwania.
Artykuł Partnera