W związku z intensywnymi opadami śniegu, w trosce o bezpieczeństwo mieszkańców, Urząd Miasta w Suchej Beskidzkiej przypomina właścicielom, zarządcom i użytkownikom nieruchomości o ciążących na nich obowiązkach dotyczących utrzymania obiektów i ich otoczenia.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami właściciele lub zarządy budynków są zobowiązani do oczyszczania chodników położonych wzdłuż granicy nieruchomości z błota pośniegowego, śniegu, lodu (z chodnika i sopli zwisających z dachu) i innych zanieczyszczeń oraz likwidacji śliskości. Muszą przy tym pamiętać, że zgarnięty śnieg, lód lub błoto pośniegowe należy spryzmować przy krawędzi chodnika od strony jezdni z zachowaniem możliwości odpływu wody roztopowej, pozostawiając wolne przejście dla pieszych. Za niewywiązanie się z tego obowiązku kodeks wykroczeń przewiduje mandat do 1500 zł.
Zabronione jest zgarnianie śniegu, błota lub innych zanieczyszczeń na jezdnię oraz na inne posesje. Takie zachowanie poza faktem, iż jest niezgodne z przepisami, to stanowi brak poszanowania dla innych mieszkańców i jest karygodne. Niestety na terenie Suchej Beskidzkiej są miejsca, gdzie do takich sytuacji dochodzi (m. in. na ul. Nad Stawami). Warto też pamiętać, że pozostawianie na wiele godzin samochodów wzdłuż ulic uniemożliwia ich prawidłowe odśnieżenie.
Do obowiązków zarządców lub właścicieli budynków należy również usuwania śniegu i nawisów (sopli) z okapów, rynien i innych części nieruchomości w miejscach gdzie spadając mogą zagrozić przechodniom, pojazdom lub zalegając spowodować zawalenie się budynku. Miejsca niebezpieczne muszą być odpowiednio oznakowane.
Niewywiązywanie się z powyższych obowiązków przez właścicieli lub zarządców podlega karze grzywny. Do egzekwowania obowiązków właścicieli nieruchomości wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach upoważniona jest Straż Miejska.