Reklama małej firmy, działającej na rynku lokalnym wymaga nie tylko określenia klienta docelowego, ale również sprecyzowania obszaru działania firmy. Obszar działania to w tym przypadku miejscowości, dzielnice, gminy, w których zamieszkują nasi klienci i spodziewamy się pozyskać kolejnych. Nie zawsze będzie to obszar określony granicami administracyjnymi, raczej migracją klientów w kierunku większych miejscowości. Dokładne określenie zasięgu działania pozwoli nam na bardziej precyzyjny wybór mediów reklamowych.
Pierwsze kroki to oczywiście media lokalne, czyli gazety, biuletyny, darmowe wydawnictwa, ulotki oraz radio i telewizja. Gazety mają określony obszar dystrybucji i łatwo zdefiniować nasze potrzeby w tym zakresie, ale radio i telewizja ma zasięg często przekraczający nasze oczekiwania. Reklamy są wówczas droższe, ale warto od czasu do czasu wykupić kampanię dla utrwalenia marki. Lokalne firmy dość często zaniedbują internet sądząc, że są to drogie media. Tymczasem wykupienie własnego adresu internetowego, utrzymanie na hostingu to wydatki do 100 zł rocznie. Nieco droższe może być wykonanie strony, ale proste wizytówki można samodzielnie wykonać w darmowym WordPressie. Obecność w mapach (miejscach) Google to w zasadzie obowiązek firmy lokalnej, ponieważ dla wielu wyszukiwań najpierw pokazują się lokalne wyniki na mapie. Obecność na portalach social media być może nie w każdej branży się sprawdzi, ale warto spróbować.
Małe firmy nie powinny zaniedbywać reklamy wizualnej, zwłaszcza, że nowoczesne technologie pozwalają na przygotowanie naprawdę ciekawych kreacji (więcej Prosper24.pl). Drukarnie wielkoformatowe oferują wykonanie banerów reklamowych drukowanych na folii lub siatce. Wymiary mogą być różne, w zależności od miejsca i potrzeb klienta. Banery reklamowe wieszane są na ścianach firmowego budynku albo na ogrodzeniu. Można również użyć specjalnej konstrukcji, wówczas baner reklamowy może być lepiej widoczny. Reklama banerowa na własnym terenie jest tania, ale ograniczona tylko do osób przemieszczających się obok. Wolno oczywiście postawić więcej takich reklam, w różnych miejscach ale generuje to pewne dodatkowe koszty w postaci dzierżawy terenu. Tej wady nie ma reklama umieszczana na samochodach firmowych (albo prywatnych). Do oklejania samochodów używana jest zadrukowana folia samoprzylepna różnych rodzajów. Technologia druku pozwala na uzyskiwanie bardzo ciekawych, kolorowych kreacji, ale pamiętajmy, że najważniejszy jest przekaz. Samochód w ruchu widoczny jest krótko, więc to, co najważniejsze musi być widoczne wyraźnie. Firmowe samochody małych firm poruszają się zwykle po obszarze działania, więc ta reklama jest widoczna tylko dla potencjalnych klientów (oferta -Prosper24.pl/reklama-na-pojazdach).
Reklama wizualna w postaci banerów i na pojazdach ma niezaprzeczalną zaletę w postaci niskich kosztów emisji. W zasadzie firma ponosi koszt tylko przygotowania reklamy, natomiast reszta jest za darmo. Te formy reklamy doceniają także duże firmy, dlatego nasze miasta i ulice są tak kolorowe.