Z OSTATNIEJ CHWILI
Powiatsuski24.pl zaprasza na naszą partnerską stronę - MalopolskaInfo24.pl oraz Telewizja Internetowa PowiatSuski24 po więcej informacji z regionu. Znajdziesz nas na Facebooku!
Dodano dnia 20.12.2019, 10:42
Salon fryzjerski – jak przyciągnąć klientów?
Salony fryzjerskie spotkać teraz można na każdym, nawet najmniejszym, osiedlu, a im więcej mieszkańców, tym więcej tego typu lokali. Ich oferty są do siebie bardzo zbliżone, dlatego właściciele szukają cech wyróżniających ich zakład z tłumu. O takiej przewadze konkurencyjnej stanowić może nienaganna obsługa klienta, słuchanie jego potrzeb i odpowiadanie na nie na bieżąco, a także budowanie relacji. Jak przyciągnąć klientów? Czytaj dalej!

Recepcja – pierwszy kontakt z klientem

Podczas pierwszego kontaktu oceniamy człowieka w około 10 sekund - właśnie tyle czasu mamy, by sprawić dobre wrażenie na drugiej osobie. Czy to samo obowiązuje w przypadku firm? Wchodząc do salonu fryzjerskiego, pierwsze co widzimy to recepcja. Aby stworzyła dobre pierwsze wrażenie, meble muszą być dobrane zgodnie z wystrojem całego wnętrza i pasować do klimatu panującego w salonie. Jeśli szukasz odpowiedniej recepcji fryzjerskiej, różne modele znajdziesz w sklepie Modna Kaja, na stronie: https://modnakaja.pl/pl/meble-fryzjerskie-oferta-48h_recepcje. Tam powinna nas przywitać uśmiechem osoba odpowiedzialna za obsługę klienta. Bardzo często w tego typu lokalach nie zatrudnia się recepcjonistki, ponieważ jej obowiązki wykonują wszyscy fryzjerzy. Wtedy ważna jest sprawna obsługa – ktoś powinien jak najszybciej podejść do klienta i zbadać jego potrzeby tak, by nie czuł się on ignorowany.

Umawianie wizyt

Idąc z duchem czasu, bardzo istotne jest obecnie umożliwienie klientom umówienia się na wizytę przez internet – na stronie salonu lub też przez specjalną aplikację na smartfona. Dzięki temu można nie tylko sprawdzić dostępne godziny w poszczególnych dniach, ale też zapisać się do ulubionego czy polecanego przez znajomych fryzjera. Zazwyczaj mamy osobę, którą najbardziej cenimy sobie w danym salonie, jednak umawiając się przez telefon, nie zawsze mamy odwagę, by odmówić innemu fryzjerowi i powiedzieć wprost, że nie chcemy, by to on nas obsługiwał. Rezerwacje internetowe to idealna opcja dla osób zabieganych – w dowolnym momencie dnia, a nawet nocy, mogą sprawdzić wolne godziny i umówić się na wizytę.

Jak zaistnieć w internecie?

Oprócz umawiania wizyt przez internet ważne jest samo „bycie” w nim, czyli posiadanie strony internetowej z zakładkami zawierającymi: pełną ofertę, ceny poszczególnych usług, krótkie notki o zatrudnionych fryzjerach, certyfikaty i wyróżnienia, drogi kontaktu. Ponadto, bardzo ważne są social media i aktywna komunikacja poprzez najpopularniejsze serwisy społecznościowe. Dzięki możliwościom, jakie daje nam reklama w social mediach, możemy z łatwością dotrzeć do nowych potencjalnych klientów, a także regularnie „przypominać” o sobie tym obecnym. To też sposób na pochwalenie się efektami swojej pracy: fryzurami, nietypową koloryzacją, zabiegami.

Poczekalnia w salonie fryzjerskim

Poczekalnia to miejsce, w którym klienci nie tylko oczekują na swoją wizytę, ale także spędzają czas w trakcie dłuższych zabiegów, takich jak koloryzacja czy keratynowe prostowanie. W zależności od tego, jaki metraż jesteśmy w stanie przeznaczyć na poczekalnię, dokupujemy meble: kanapę, fotele lub krzesła (wszystko wykonane z materiału łatwego do czyszczenia!), stolik, wieszak na kurtki oraz gazetownik z najnowszymi wydaniami gazet dla Pań i Panów. Do dyspozycji klientów może się też znaleźć dystrybutor wody, ekspres do kawy lub czajnik, a nawet coś słodkiego – cukierki lub ciastka. Niekoniecznie muszą się one znajdować w poczekalni, ale ważne, by zaoferować oczekującym coś do picia, oraz by oni sami nie czuli się skrępowani, prosząc o kawę.

Odpowiadanie na potrzeby i oczekiwania klientów to podstawa i klucz do sukcesu każdej działalności usługowej. Tymi kilkoma sposobami możemy w prosty sposób przyciągnąć klientów do naszego salonu fryzjerskiego.

Artykuł Partnera

Dodaj komentarz
Redakcja Portalu PowiatSuski24.pl informuje, że nie odpowiada za treść komentarzy użytkowników.
Portal zaznacza sobie prawo do usuwania komentarzy, bez uprzedzenia osoby komentującej. Pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy.
Captcha image