Recepcja – pierwszy kontakt z klientem
Podczas pierwszego kontaktu oceniamy człowieka w około 10 sekund - właśnie tyle czasu mamy, by sprawić dobre wrażenie na drugiej osobie. Czy to samo obowiązuje w przypadku firm? Wchodząc do salonu fryzjerskiego, pierwsze co widzimy to recepcja. Aby stworzyła dobre pierwsze wrażenie, meble muszą być dobrane zgodnie z wystrojem całego wnętrza i pasować do klimatu panującego w salonie. Jeśli szukasz odpowiedniej recepcji fryzjerskiej, różne modele znajdziesz w sklepie Modna Kaja, na stronie: https://modnakaja.pl/pl/meble-fryzjerskie-oferta-48h_recepcje. Tam powinna nas przywitać uśmiechem osoba odpowiedzialna za obsługę klienta. Bardzo często w tego typu lokalach nie zatrudnia się recepcjonistki, ponieważ jej obowiązki wykonują wszyscy fryzjerzy. Wtedy ważna jest sprawna obsługa – ktoś powinien jak najszybciej podejść do klienta i zbadać jego potrzeby tak, by nie czuł się on ignorowany.
Umawianie wizyt
Idąc z duchem czasu, bardzo istotne jest obecnie umożliwienie klientom umówienia się na wizytę przez internet – na stronie salonu lub też przez specjalną aplikację na smartfona. Dzięki temu można nie tylko sprawdzić dostępne godziny w poszczególnych dniach, ale też zapisać się do ulubionego czy polecanego przez znajomych fryzjera. Zazwyczaj mamy osobę, którą najbardziej cenimy sobie w danym salonie, jednak umawiając się przez telefon, nie zawsze mamy odwagę, by odmówić innemu fryzjerowi i powiedzieć wprost, że nie chcemy, by to on nas obsługiwał. Rezerwacje internetowe to idealna opcja dla osób zabieganych – w dowolnym momencie dnia, a nawet nocy, mogą sprawdzić wolne godziny i umówić się na wizytę.
Jak zaistnieć w internecie?
Oprócz umawiania wizyt przez internet ważne jest samo „bycie” w nim, czyli posiadanie strony internetowej z zakładkami zawierającymi: pełną ofertę, ceny poszczególnych usług, krótkie notki o zatrudnionych fryzjerach, certyfikaty i wyróżnienia, drogi kontaktu. Ponadto, bardzo ważne są social media i aktywna komunikacja poprzez najpopularniejsze serwisy społecznościowe. Dzięki możliwościom, jakie daje nam reklama w social mediach, możemy z łatwością dotrzeć do nowych potencjalnych klientów, a także regularnie „przypominać” o sobie tym obecnym. To też sposób na pochwalenie się efektami swojej pracy: fryzurami, nietypową koloryzacją, zabiegami.
Poczekalnia w salonie fryzjerskim
Poczekalnia to miejsce, w którym klienci nie tylko oczekują na swoją wizytę, ale także spędzają czas w trakcie dłuższych zabiegów, takich jak koloryzacja czy keratynowe prostowanie. W zależności od tego, jaki metraż jesteśmy w stanie przeznaczyć na poczekalnię, dokupujemy meble: kanapę, fotele lub krzesła (wszystko wykonane z materiału łatwego do czyszczenia!), stolik, wieszak na kurtki oraz gazetownik z najnowszymi wydaniami gazet dla Pań i Panów. Do dyspozycji klientów może się też znaleźć dystrybutor wody, ekspres do kawy lub czajnik, a nawet coś słodkiego – cukierki lub ciastka. Niekoniecznie muszą się one znajdować w poczekalni, ale ważne, by zaoferować oczekującym coś do picia, oraz by oni sami nie czuli się skrępowani, prosząc o kawę.
Odpowiadanie na potrzeby i oczekiwania klientów to podstawa i klucz do sukcesu każdej działalności usługowej. Tymi kilkoma sposobami możemy w prosty sposób przyciągnąć klientów do naszego salonu fryzjerskiego.
Artykuł Partnera