Konsumenci używają Google przed każdymi zakupami. Zadbaj o to, aby klienci mogli Cię znaleźć
Pozycjonowanie stron internetowych pozwala zająć wysokie miejsce w rankingach serwisu, który codziennie odwiedza ponad 14,5 miliona użytkowników z Polski. To niespełna 95% wszystkich internautów w naszym kraju, co czyni z wyszukiwarki idealne narzędzie do pozyskiwania kolejnych klientów. Korzystanie z Google charakteryzuje się tym, że witryny www z pierwszej strony wyników wyszukiwania mają zdecydowanie więcej wejść niż serwisy z dalszych pozycji. Według ekspertów z agencji e-marketingu INSEO łączne udziały stron z TOP 10 rankingu w kliknięciach z usługi Google sięgają nawet 92,5% – w zależności od branży, pory dnia, urządzenia używanego przez internautę oraz wielu innych czynników.
Co równie istotne, odbiorcy wyraźnie rozróżniają reklamy – wykupywane linki sponsorowane – od tzw. wyników organicznych. Statystycznie te drugie mają odczuwalnie lepszy współczynnik wejść do łącznej liczby wyświetleń. Użytkownicy mają znacznie większe zaufanie do stron, które na wysokie miejsce „zapracowały sobie” poprzez SEO: wysoki poziom merytoryczny serwisu oraz dopracowanie technicznych szczegółów. Jeżeli zatem strona internetowa Twojej firmy zaprezentuje odpowiednią jakość, liczba odwiedzających ją potencjalnych klientów w naturalny sposób wzrośnie.
Prowadząc działania z zakresu SEO lepiej zdać się na usługi fachowców niż samodzielnie eksperymentować
Search Engine Optimization, czyli optymalizacja pod algorytmy wyszukiwarki, ma za zadanie dostosowanie witryny internetowej do wytycznych Google. Roboty indeksujące strony badają je pod wieloma kątami: oficjalnie funkcjonuje ponad 200 rozmaitych kryteriów rankingowych, jednak nikt poza twórcami nie wie dokładnie, na jakiej zasadzie pracuje algorytm. Nie zmienia to faktu, że SEO stanowi nieodzowny warunek, aby w ogóle myśleć o zajęciu eksponowanej pozycji w Google. Szybkość wczytywania strony czy czytelny sposób wyświetlania na urządzeniach mobilnych to absolutna podstawa. I jak tłumaczą przedstawiciele agencji INSEO, trzeba uważnie śledzić wszelkie komunikaty o zmianach w instrukcjach dla robotów, również te nieoficjalne. Tylko tak można mieć pewność, że cała witryna pozostanie zgodna z aktualnymi normami jakości.
Artykuł Partnera