Cross-border commerce
Wartość polskiego e-commerce przekroczyła już 100 miliardów złotych rocznie, a dobra koniunktura nadal trwa. Nie oznacza to jednak, że nadal w każdej branży na krajowym rynku pozostaje duże pole do zagospodarowania. Z tego powodu coraz częściej słyszy się o cross-border commerce. Co to? To nic innego jak handel międzynarodowy. Wzrasta ilość przedsiębiorstw dostrzegających, że szans na zdobycie nowych klientów można zacząć poszukiwać również za granicą.
Ekspansję na rynki zagraniczne możesz rozpocząć niewielkim kosztem poprzez integrację sklepu z lokalnymi platformami marketplace. Do osiągnięcia sukcesu potrzebny ci będzie również sprawny łańcuch dostaw. Dziś jego organizacja jest stosunkowo prosta poprzez fulfilment. Do twojej dyspozycji pozostają również platformy wysyłkowe, takie jak serwis Apaczka, gromadzący w jednym miejscu wiodących przewoźników oferujących również usługi międzynarodowe, w tym DHL:
https://www.apaczka.pl/oferta/palety-polpalety/dhl/
Apaczka uwzględnia liczne udogodnienia dla klientów biznesowych, w tym integrację z popularnymi platformami e-commerce i wysyłki zagraniczne realizowane na terenie Unii Europejskiej w ciągu średnio trzech dni.
Content Commerce
Jeśli logistyka, metody płatności i obsługa klientów zostały w twoim sklepie dopracowane do perfekcji, a oferta broni się jakością i atrakcyjnymi cenami, czas zastanowić się nad kolejnymi metodami przyciągnięcia lojalnych konsumentów. Ich zaufanie możesz wzbudzić poprzez działania z zakresu content commerce.
Już od kilku lat content marketing przeżywa swoje 5 minut. Odbiorcy, czyli potencjalni klienci oczekują od ciebie wartościowych treści poradnikowych w formie tekstu lub video. Przy pomocy tego narzędzia promuj swoją ofertę w sposób subtelny, ale przede wszystkim skup się na zajęciu pozycji zaufanego branżowego autorytetu. Twoja marka szybko zapadnie konsumentom w pamięć.
Strategia omnichannel
Podejście omnichannel nie jest w branży e-commerce nowością, ale z każdym roku korzysta z niego coraz więcej sprzedawców. Polega na wielokanałowym docieraniu do klienta, łączącym świat online i offline. Jeśli twój biznes działa również stacjonarnie, pomyśl nad zespoleniem tych dwóch środowisk, by tworzyć dla klientów doświadczenie zakupowe, jakiego dokładnie oczekują.
Jak to działa? Pozwól konsumentom dokonywać zamówień w sklepie stacjonarnym, za które zapłacą przez aplikację mobilną, aby następnie towar trafił do nich kurierem. Daj klientom e‑sklepu możliwość osobistego odbioru zamówień. Wykorzystaj w sklepie stacjonarnym kody QR udostępniające opisy produktów.
Social commerce
Kolejny trend można częściowo uznać za jeden z elementów podejścia omnichanel. Coraz więcej klientów podejmuje decyzje zakupowe przeglądając media społecznościowe. Wielu spośród nich nawet nie odwiedza sklepu internetowego, oczekując dobrej prezentacji oferty i możliwości sfinalizowania transakcji właśnie w mediach społecznościowych.
Nie każda branża może zagospodarować ten potencjał, jednak w przypadku odzieży, kosmetyków, gadżetów i wielu innych gałęzi handlu media społecznościowe jako kanał sprzedaży stanowią strzał w dziesiątkę. Zwróć uwagę, że social media pozwalają tworzyć atrakcyjne i ściśle dopasowane do grupy docelowej reklamy.
Rok 2023 będzie stał pod znakiem wspomnianych trendów w handlu internetowym. Kuj żelazo póki gorące i otwórz się na nowe możliwości!
Artykuł Partnera