Promocyjne oferty dla nowych klientów
Promocje bankowe mają za zdanie przyciągnąć nowych klientów do usług danego banku. Dlatego większość ofert jest skierowana do osób, które nigdy nie posiadały żadnego produktu w konkretnym banku. Z jednej strony jest to pewnego rodzaju niedogodność, jednak z drugiej strony wiele osób nie posiada zbyt wielu produktów w różnych bankach. Przeważnie ograniczamy się do jednego – dwóch banków.
Wyższe oprocentowanie lub premia pieniężna
W ramach promocji finansowych banki premiują nas najczęściej w dwojaki sposób. Zazwyczaj są to lepsze warunki lokat czy też kont oszczędnościowych w postaci wyższego oprocentowania. Drugi sposób to przyznawanie bonusów pieniężnych – przelewanych bezpośrednio na konto lub na zasadzie cashbacku.
Niekiedy można spotkać promocje, w których otrzymamy nagrody rzeczowe lub vouchery na zakupy w sklepie. Tego typu promocje oferuje ostatnio Citibank w ramach oferty karty kredytowej.
Dodatkowe warunki promocji
Promocje w bankach łączą się z koniecznością spełnienia także innych warunków, niż tylko bycie nowym klientem. Najczęściej banki wymagają od uczestników promocji skorzystania z dodatkowych produktów i usług przez nich oferowanych. Zakładając promocyjną lokatę możemy być zmuszeni do otworzenia także rachunku osobistego. Bardzo często wymagane jest wyrobienie karty płatniczej lub zapewnienie stałych wpływów na konto. Bankom, przy stawianiu tych wszystkich warunków chodzi przede wszystkim o to, aby klient aktywnie korzystał z produktów finansowych oraz zagwarantował stały napływ kapitału na rachunek bankowy.
Promocyjne lokaty – charakterystyka
Promocyjne lokaty charakteryzują się przede wszystkim wyższym oprocentowaniem niż standardowe oferty. Oferty takich lokat posiadają również inne ograniczenia. O tym kto może skorzystać z takich ofert zostało napisane wcześniej. Są to z reguły oferty dla nowych klientów. Lokaty promocyjne posiadają krótkie terminy zapadalności – przeważnie takie depozyty zakłada się na okres od 1 do 3 miesięcy. Innym ograniczeniem są sumy jakie można zdeponować na lokacie oferowanej w promocji. Zazwyczaj jest to kwota do 10 tys. zł - podobnie jest w przypadku kont oszczędnościowych, gdzie również nie możemy wpłacić dużo kapitału. Takie rachunki nie posiadają stałego terminu zapadalności, dlatego banki ograniczają okres przez jaki oferowane jest promocyjne oprocentowanie.