Zalety dla klienta
Kupony rabatowe to świetny sposób na to, aby zaoszczędzić sporą ilość gotówki. Są one niezwykle praktyczne, a także komfortowe w stosowaniu. Współcześnie najchętniej stosuje się w wersji online. W ich przypadku zastosowanie jest dużo prostsze niż jeśli chodzi o papierowe kody rabatowe. Ich pozyskanie jest niezwykle proste. Wystarczy, że wejdziemy na odpowiednią stronę internetową i sprawdzimy, gdzie obowiązują zniżki. Sama korzyść jest oczywista w sensie możliwości zakupu produktu w niższej cenie. W zależności od rodzaju promocji możemy tutaj oszczędzić nawet do trzydziestu czy wręcz czterdziestu procent. Zwłaszcza w przypadku droższych produktów jak kosztowne perfumy, sprzęt AGD czy elektronika może to oznaczać spore oszczędności.
Zalety dla sprzedawcy
Stosowanie kodów jest jednak korzystne nie tylko z punktu widzenia klienta. Realnie to korzyść jest tu także, a może nawet przede wszystkim po stronie sprzedającego. Wydawać się to może dziwne, że rezygnacja z części zysków ma jakiekolwiek zalety w przypadku sklepu, ale to tylko wynik nie znajomości zasad rządzących handlem.
Przede wszystkim za pomocą kodu sprzedawca namawia nas niejako na wizytę w jego sklepie. Można przypuszczać, że nie skorzystalibyśmy z jego usług, gdyby nie kod. Nasza uwaga jest kierowana też w odpowiednim kierunku. To sprzedawca decyduję, jaki produkt chcę przecenić. Tym samym niejako wskazuje nam palcem, co powinniśmy kupić. W wielu przypadkach oznacza to kupowanie towaru, które wcale nie chcieliśmy mieć lub wcześniej nawet nie zastanawialiśmy się nad jego nabyciem. Powód takiego działania może być dwojaki. Wyobraźmy sobie, że dany towar fatalnie się sprzedaję. Mimo kampanii reklamowej sprzedawca nie jest w stanie osiągnąć zakładanych przez siebie wyników sprzedaży. Niestety partia została już zakupiona i nie istnieje możliwość jej zwrotu. Tymczasem przestrzeń handlowa kosztuje. Jeśli na półce leży nam towar który się nie sprzedaje, to dużo korzystniej jest zastąpić go czymś, co klienci chcą kupić. W takim przypadku kody rabatowe sephora są idealnym rozwiązaniem. Sprzedawca po prostu rezygnuje ze swojej marży i obniża cenę danego produktu na przykład o trzydzieści procent. Sprzedaż wzrasta i może on odzyskać część zainwestowanych pieniędzy lub nawet całość włożonego wkładu. Czy oznacza to dla niego stratę? Ani trochę. W najgorszym przypadku jest tutaj utrata potencjalnych zysków. To jednak dużo korzystniejsze rozwiązanie niż rezygnacja z zainwestowanych środków. Dodatkowo kody rabatowe to kampania reklamowa, która bardzo mało kosztuje. Właściwie wystarczy zamieść stosowną informacje na swojej stronie. Resztę zrobią za nas internauci i właściciele stron udostępniających kody i zniżki.
Artykuł Partnera