Wygląd i materiał
Gadżety reklamowe muszą być wykonane z dobrego materiału i estetycznie wyglądać. Mało estetyczne produkty o niskiej jakości, nie będą cieszyły potencjalnych klientów. Zamiast służyć, zapewne szybko trafią do kosza.
Odpowiedni wygląd i materiał gadżetu sprawią, że osoba, która go dostała, zatrzyma go i najprawdopodobniej będzie używać, a gdy będzie miała potrzebę, którą może zrealizować twoja firma, chętniej skorzysta z jej usług, niż nieznanej firmy.
Pamiętaj o budżecie
Zanim gadżety reklamowe zaczną przynosić zyski, musisz w nie zainwestować. Zastanów się więc na jaką okazję, dla kogo i w jakim celu chcesz z nich skorzystać. Dobrze przygotowany gadżet przyniesie ci zyski, a zły straty, które nie będą niezauważalne w Twoim budżecie reklamowym. Musisz więc wszystko dokładnie policzyć, bo w innym wypadku, na koniec dnia, zostaniesz z toną niepotrzebnych akcesoriów.
Unikalność jest w cenie
Twój gadżet musi być unikalny, pomysłowy i nawiązywać do twojej branży. Wybierając coś mniej oczywistego, masz większą szansę, że klient jeszcze czegoś podobnego nie dostał od innych firm. Na przykład, gdy prowadzisz sklep muzyczny, to lepszym gadżetem będzie brelok w kształcie instrumentu z twoimi danymi lub płyta niż zwykły kubek, który nie kojarzy się z twoją branżą. Kubki będą lepszym wyborem w przypadku lokalu gastronomicznego czy twojego autorskiego napoju. Dodając do napoju kubki szklane lub ceramiczne, klient od razu utożsami je z tobą i będzie chętnie używać do spożywania twoich trunków. Ty zadbaj jednak o to, żeby się wyróżniły na tle konkurencji. Jeśli nie masz pomysłu, możesz zainspirować się tutaj https://ceramika-reklamowa.com.pl/k/kubki-szklane/.
Sprytna wymiana
Najlepszym przykładem najskuteczniejszego wykorzystania gadżetu reklamowego będzie sytuacja, w której za otrzymanie produktu, klient będzie musiał dać coś od siebie. Możesz przykładowo, rozdając swoje gadżety podczas jakiegoś eventu, poprosisz obdarowaną osobę o wypełnienie formularza potwierdzającego odbiór upominku lub zapisanie się do newslettera. Dobrym pomysłem jest również zorganizowania akcji, w której za uczestnictwo dostaje się upominek – zrób zdjęcie naszego stoiska/produktu/sklepu i oznacz nas na nim, a dostaniesz gratis. Dzięki takim akcjom klient dostaje coś, co zapamiętuje, a ty poszerzasz bazę odbiorców.
Musisz tylko pamiętać, że po zorganizowaniu takiej akcji należy szybko nawiązywać kontakt z klientami, którzy wzięli w niej udział, aby jeszcze lepiej Cię kojarzyli i byli chętni do współpracy.
Przykładów dobrego wykorzystania gadżetów firmowych jest więcej. Te, które zostały wyżej wymienione, są absolutną podstawą, bez której twój gadżet reklamowy będzie wolniej przynosił efekty lub ich nie wygeneruje.
Artykuł Partnera