Strona internetowa
Każdy porządny sklep internetowy ma swoją stronę internetową. To przez nią dokonujemy zakupów. Jednak nie oznacza to, że taki sklep nie może się ogłaszać też na innych portalach sprzedażowych, jak np. Allegro. Platforma ta umożliwia wybór tego samego przedmiotu od różnych dostawców. Ale jeśli ktoś reklamuje się na Allegro jako sklep, ale nie ma strony internetowej, powinno być to dla nas znakiem ostrzegawczym. Na stronie internetowej, która jest wizytówką sklepu, powinny znaleźć się takie informacje jak:
-
opis sklepu
-
dane kontaktowe
-
pełna oferta produktowa
-
regulamin
Ceny
Czy wiecie dlaczego w sklepach internetowych produkty są tańsze niż w sklepach stacjonarnych? Przyczyna jest bardzo prosta, gdyż są to koszta utrzymania sklepu. Sklep, do którego możemy wejść i przymierzyć buty, musi opłacać co miesiąc czynsz, a zazwyczaj nie jest on niski. Dlatego też ceny są wyższe, aby jego właściciel mógł coś jeszcze zarobić dla siebie. Sklepy internetowe natomiast nie muszą płacić czynszu za lokal usługowy, dlatego mogą zaoferować swoim klientom niższe ceny.
Asortyment
W tym artykule przypatrujemy się internetowym sklepom obuwniczym. Dlatego asortyment jest ściśle sprecyzowany. Zakup obuwia nigdy nie jest łatwy. Zawsze chcemy przymierzyć obuwie. Ale w internetowych sklepach obuwnicznych pojawia się też problem podróbek. Wiele osób ma obawy, że może trafić na podróbki. Jednak można je rozpoznać. Przede wszystkim już na stronie głównej powinna być informacja, czy obuwie jest sprzedawane w oryginalnym opakowaniu. Jeśli nie, już możemy mieć podejrzenia co do autentyczności produktu. Nawet jeśli będzie on oryginalny, może on po prostu pochodzić z kradzieży - mówią sprzedawcy ze sklepu internetowego e-sporting.pl, który oferuje markowe obuwie sportowe - Istotną kwestią jest też cena, ale też wygląd modelu i jego numer seryjny. Wszystkie te informacje możemy spokojnie znaleźć w internecie. Do tego też na stronach producentów możemy poszukać autoryzowanych punktów sprzedaży, dzięki czemu będziemy mieli pewność, że buty trafiają do nas jako pierwszych - dodają.
Regulamin sklepu i kontakt
Ważną rzeczą w sklepach internetowych jest też regulamin. Stanowi on zbiór zasad, które zawierane są pomiędzy sklepem a klientem. Powinny znaleźć się w nim między innymi informacje dotyczące możliwości zwrotu lub wymiany towaru, a także okres gwarancji. W regulaminie sklepu zawiera się też informacje o sposobach płatności, siedzibie firmy, a także informacje dotyczące całej procedury zakupowej. Udając się do sklepu stacjonarnego zawsze możemy do niego przyjść i wymienić towar, bo wiemy gdzie się znajduje. Taką samą możliwość mają też klienci sklepów internetowych. Jeśli np. okaże się, że wybraliśmy zły rozmiar obuwia, mamy prawo go wymienić, a do tego potrzebne są nam dane adresowe sklepu. Adres, telefon kontaktowy, adres e-mail powinny być umieszczone w widocznym miejscu, aby nikt nie miał problemu z ich znalezieniem. Jeśli tych danych nie będzie, lepiej wybierzmy inny sklep. Sklepy są dla klientów, nigdy na odwrót, dlatego jeśli klient chce wymienić towar, powinien mieć taką możliwość. Podanie danych adresowych i telefonicznych pozwala też sklepom internetowym podnieść jakość usług, dzięki czemu mogą oni oferować buty w niższych cenach oraz bezpieczeństwo transakcji - podsumowuje sklep e-sporting.pl.