Z OSTATNIEJ CHWILI
Powiatsuski24.pl zaprasza na naszą partnerską stronę - MalopolskaInfo24.pl oraz Telewizja Internetowa PowiatSuski24 po więcej informacji z regionu. Znajdziesz nas na Facebooku!
Dodano dnia 06.12.2021, 14:12
Integracja z BDO – na czym polega i dlaczego warto ją wykonać?
Przedsiębiorcy muszą obecnie realizować szereg czynności związanych z gospodarką odpadami. Czy można je usprawnić?

Jednym z najnowszych obowiązków firm dotyczących obszaru gospodarki odpadami jest raportowanie danych do BDO – bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami, która określana jest także jako baza danych odpadowych. Aby prowadzenie obowiązków w tym obszarze było łatwiejsze, coraz więcej dostawców systemów informatycznych oferuje integrację z BDO. Na czym dokładnie polega tego typu integracja? Jakie niesie ona ze sobą korzyści? W jaki sposób ją wykonać?

Integracja z BDO – co to jest?

Integracja jest jednym z często prowadzonych procesów w ramach obszaru IT. Pozwala ona na połączenie ze sobą co najmniej dwóch systemów informatycznych, aby mogły one działać z wykorzystaniem wspólnych zasobów. To powoduje, że korzystanie z nich jest jeszcze łatwiejsze.

Możliwość integracji oprogramowania pozwala na uzyskanie szeregu zalet, między innymi umożliwia oszczędzanie czasu i zredukowanie ryzyka błędów we wprowadzaniu danych oraz prowadzeniu procesów. Takie korzyści niesie ze sobą także integracja z BDO, czyli z bazą danych odpadowych.

Przedsiębiorcy zobowiązani do przekazywania informacji do BDO muszą ewidencjonować je i przekazywać sprawozdania systematycznie bezpośrednio do systemu. Mogą robić to ręcznie, bezpośrednio na stronie systemu BDO, ale również mogą robić to łatwiej poprzez wykorzystanie integracji z BDO.

Na czym polega integracja z BDO?

Aby możliwa była integracja z BDO, konieczne jest wykorzystanie w tym celu odpowiedniego systemu informatycznego, który oferuje taką możliwość. Wówczas system ten pozwala na usprawnienie przekazywania niezbędnych danych do BDO, a tym samym zwiększa efektywność tego typu procesów.

Zatem system BDO musi być odpowiednio zintegrowany z systemem informatycznym używanym w firmie, na przykład może być to system ERP czy system transportowy albo magazynowy, ponieważ różne systemy dają taką właśnie możliwość, na przykład jak system soteko.pl.

Integracja z BDO oferuje przy tym dostęp do zróżnicowanych funkcjonalności, które pozwalają na usprawnienie procesów, a tym samym zmniejszają ryzyko związane z niedopełnieniem obowiązku BDO oraz z błędami, jakie mogą pojawić się w trakcie przekazywania danych.

Systemy zintegrowane z BDO – funkcjonalności

Systemy informatyczne umożliwiające wykonanie integracji z BDO oferują swoim klientom dostęp do szerokiej gamy funkcjonalności. Wśród nich warto wskazać na:

  • Generowanie KPO (Karty Przekazania Odpadów) dla klientów,
  • Obsługę statusów – pozwala ona na obsługę KPO, które zostało wystawione przez klienta,
  • Automatyczne przekazywanie informacji związanych z niezgodnością danych – przykładowo w przypadku obsługi niezgodnego KPO, które zostało wystawione przez klientów,
  • Obsługiwanie kart wewnętrznych,
  • Obsługiwanie potwierdzenia, które zostało wygenerowane za pomocą mobilnej aplikacji,
  • Importowanie zgłoszeń związanych z realizacją usługi – dokumentem KPO wystawionym przez klienta,
  • Dodawanie dodatkowych dokumentów, jak KEO-K, KEO, KPO-K,
  • Wyszukiwanie i filtrowanie kontrahentów, którzy dokonali wystawienia KPO.

Wobec tego integracja z KPO pozwala firmie na otrzymanie dostępu do wielu różnych funkcji, aby prowadzenie obowiązku KPO mogło odbywać się efektywniej.

Jak dokonać integracji z KPO?

Integracja z KPO prowadzona jest za pomocą systemów informatycznych, które umożliwiają taką funkcję. Tego typu integracja jest oferowana obecnie w różnych systemach, które mogą oferować zróżnicowane funkcjonalności. Warto sprawdzić, czy obecnie używany system nie daje takiej funkcjonalności dla przedsiębiorstw wykonujących obowiązki w ramach BDO, albo zdecydować się na nowe wdrożenie.

Aby system BDO był zatem łatwiejszy w obsłudze, warto pomyśleć o tym, aby integrować go razem z używanym w firmie systemem informatycznym. Wtedy systematyczne przekazywanie informacji do bazy danych odpadowych odbywa się znacznie łatwiej – procedury te są zautomatyzowane, a dzięki temu oszczędza się czas i redukuje niebezpieczeństwo wkradzenia się błędów do dokumentacji.

Artykuł Partnera

Dodaj komentarz
Redakcja Portalu PowiatSuski24.pl informuje, że nie odpowiada za treść komentarzy użytkowników.
Portal zaznacza sobie prawo do usuwania komentarzy, bez uprzedzenia osoby komentującej. Pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy.
Captcha image