Dodano dnia 22.06.2016, 21:20
Ford Ranchero – klasyk produkowany z myślą o farmerach
W latach 50. ubiegłego wieku specjaliści od marketingu Forda znaleźli na rynku specyficzną niszę. Uznali oni, że żadna firma motoryzacyjna nie oferuje pojazdu, który zapełniłby lukę pomiędzy samochodami z nadwoziem coupe a klasycznymi pickupami, masowo wybieranymi przez farmerów. Pickupy były bowiem za duże, by nadawały się do wykorzystywania na co dzień, a zwykłe auta coupe – za małe, by przewozić w nich sprzęt jeździecki, broń czy inne przedmioty mogące przydać się na ogromnym ranczu.
Lubię to
Nie tylko dla rolników
W 1956 roku Ford wypuścił model o nazwie Ranchero. Od razu przypadł on do gustu jego grupie docelowej i – co więcej – spodobał się także odbiorcom spoza Ameryki Północnej. Przyjął się on w całej Ameryce Południowej, co sprawiło, że zadecydowano o jego produkcji w Brazylii i Argentynie. Zachwycano się nim też w Australii oraz w RPA. Trafił on również w gusta nieco bogatszych klientów, gdyż jego cechą charakterystyczną była możliwość zamówienia go w dwóch kolorach nadwozia oraz z chromowanymi ozdobami i kołpakami na koła. Co ciekawe, model ten gwarantował też niezłe osiągi.
W kolejnych latach Ford Ranchero poprawił swoje osiągi oraz zyskał bardziej funkcjonalne nadwozie. Ponadto w jego wyposażeniu pojawiła się klimatyzacja, drewnopodobna okleina na bokach nadwozia oraz medalowane lakiery. Wybredni klienci mogli zamówić w fabryce Forda model Ranchero wyposażone w dodatkowe, boczne rury wydechowe.
W roku 1971 Ford wypuścił kolejną wersję Ranchero, która posiadała powiększoną atrapę oraz masywniejsze zderzaki. Zderzaki te w ciągu dwóch kolejnych lat uległy ponownemu powiększeniu ze względu na zmiany amerykańskich norm bezpieczeństwa. Ostatnią wersję kultowego modelu wypuszczono w roku 1976 i oparto ją na podzespołach stosowanych w luksusowym coupe Thunderbird – produkcję ostatniej generacji Ranchero przerwano ostatecznie w roku 1979.
Ranchero wciąż w cenie
Obecnie Forda Ranchero nie wykorzystuje się już na farmach. Uwielbiają go jednak kolekcjonerzy z całego świata. Ranchero dla wielu z nich ma nie tylko wartość finansową – wielu z nich marzy bowiem o nabyciu pojazdu, jakim wraz z rodzicami farmerami poruszało się po gospodarstwie oraz poza nim. Oczywiście, największy sentyment do Ranchero mają amatorzy aut zabytkowych ze Stanów Zjednoczonych, jednakże równie często modelu tego poszukują kolekcjonerzy brytyjscy. W obu krajach model ten można bowiem bez trudu ubezpieczyć (w UK można skorzystać z oferty Classic Car Insurance) i poruszać się nim po drogach
W 1956 roku Ford wypuścił model o nazwie Ranchero. Od razu przypadł on do gustu jego grupie docelowej i – co więcej – spodobał się także odbiorcom spoza Ameryki Północnej. Przyjął się on w całej Ameryce Południowej, co sprawiło, że zadecydowano o jego produkcji w Brazylii i Argentynie. Zachwycano się nim też w Australii oraz w RPA. Trafił on również w gusta nieco bogatszych klientów, gdyż jego cechą charakterystyczną była możliwość zamówienia go w dwóch kolorach nadwozia oraz z chromowanymi ozdobami i kołpakami na koła. Co ciekawe, model ten gwarantował też niezłe osiągi.
W kolejnych latach Ford Ranchero poprawił swoje osiągi oraz zyskał bardziej funkcjonalne nadwozie. Ponadto w jego wyposażeniu pojawiła się klimatyzacja, drewnopodobna okleina na bokach nadwozia oraz medalowane lakiery. Wybredni klienci mogli zamówić w fabryce Forda model Ranchero wyposażone w dodatkowe, boczne rury wydechowe.
W roku 1971 Ford wypuścił kolejną wersję Ranchero, która posiadała powiększoną atrapę oraz masywniejsze zderzaki. Zderzaki te w ciągu dwóch kolejnych lat uległy ponownemu powiększeniu ze względu na zmiany amerykańskich norm bezpieczeństwa. Ostatnią wersję kultowego modelu wypuszczono w roku 1976 i oparto ją na podzespołach stosowanych w luksusowym coupe Thunderbird – produkcję ostatniej generacji Ranchero przerwano ostatecznie w roku 1979.
Ranchero wciąż w cenie
Obecnie Forda Ranchero nie wykorzystuje się już na farmach. Uwielbiają go jednak kolekcjonerzy z całego świata. Ranchero dla wielu z nich ma nie tylko wartość finansową – wielu z nich marzy bowiem o nabyciu pojazdu, jakim wraz z rodzicami farmerami poruszało się po gospodarstwie oraz poza nim. Oczywiście, największy sentyment do Ranchero mają amatorzy aut zabytkowych ze Stanów Zjednoczonych, jednakże równie często modelu tego poszukują kolekcjonerzy brytyjscy. W obu krajach model ten można bowiem bez trudu ubezpieczyć (w UK można skorzystać z oferty Classic Car Insurance) i poruszać się nim po drogach