Lokalizacja kwestią nadrzędną!
Zanim podejmiemy decyzje o wynajmie lub zakupie lokalu użytkowego na nasz nowy biznes lub po prostu jego nową siedzibę musimy wziąć pod uwagę kilka czynników. Jednym z najważniejszych jest położenie nieruchomości. Zależy nam na wysokiej odwiedzalności tego miejsca, więc celujmy w miejsca pełne ludzi -centra biznesowe, młode osiedla albo lokalizacje przy głównych szlakach komunikacyjnych. Wszystko po to, żeby z łatwością dotarli do nich zarówno klienci, jak i pracownicy. Dobrze jest też przeanalizować konkurencję, a także potrzeby potencjalnych klientów. Bez sensu otwierać aptekę, jak jest już jedna za rogiem. Z kolei mały sklepik powinniśmy raczej umieścić na terenie nowego osiedla, niż obok dużego marketu w centrum. Najważniejsza jest dobra analiza, wyciągnięcie wniosków i plan. Dzięki tym wszystkim składowym możemy uniknąć podstawowych błędów i odnieść spektakularny sukces!
Znajdźmy potencjalnych klientów
Podstawową kwestią, od której powinniśmy rozpocząć poszukiwanie naszej nowej lokalizacji jest odpowiedzenie sobie na pytanie: do kogo kierujemy nasze usługi? Nie sposób otworzyć przedszkole, wśród osiedla, gdzie przeważają starsze osoby, albo kawiarni z ogródkiem przy zatłoczonej drodze szybkiego ruchu. Nasz lokal usługowy musi być dopasowany zarówno do naszego biznesu, jak i klientów, bo to głównie o nich przecież chodzi. Rodzinne osiedle może być świetnym miejscem na otwarcie żłobka, sklepu, a także apteki, która może być niekiedy ratunkiem dla młodych, zapracowanych rodziców. Z kolei lokale w centrum miasta doskonale sprawdzą się jako siedziby banków, restauracji. Kluczowymi kwestiami jest tutaj łatwy dojazd i możliwość załatwienia czegoś po drodze. Klienci są podstawowym czynnikiem napędzającym nasz biznes, wyjdźmy więc im naprzeciw, dopasowując się do ich potrzeb.
Dopasujmy typ lokalu do planowanej działalności
Oprócz standardowych kwestii, opisanych wyżej, przy wyborze lokalu musimy zwrócić uwagę na to, aby był spójny z wizerunkiem firmy. Wybranie miejsca, tak aby odpowiadało konkretnej branży może podkreślić jej wartości i cele. Lokal usługowy robi pierwsze wrażenie, które jest decydujące przy decyzji czy skorzystamy z przedstawionej oferty czy też nie. Chcemy otworzyć lokal gastronomiczny, pomyślmy o ogródku, z kolei wysoka jakość wykończenia jest kluczowa jeśli decydujemy się na otwarcie salonu piękności, albo kancelarii prawnej. W ten sposób można łatwo podnieść prestiż firmy, a także pozyskać potencjalnych nowych odbiorców. A przecież o to właśnie chodzi!
Artykuł Partnera