Z OSTATNIEJ CHWILI
Powiatsuski24.pl zaprasza na naszą partnerską stronę - MalopolskaInfo24.pl oraz Telewizja Internetowa PowiatSuski24 po więcej informacji z regionu. Znajdziesz nas na Facebooku!
Dodano dnia 08.07.2019, 12:32
Czy polscy przedsiębiorcy korzystają z gadżetów reklamowych?
Troska o dotychczasowych klientów i starania dotyczące aktywnego pozyskiwania nowych są bardzo elementami każdego biznesu. W ostatecznie bez nabywców przedsiębiorstwo nie ma racji bytu. Jak i po jakie gadżety reklamowe sięgają najczęściej polscy biznesmeni?

W jaki sposób polscy przedsiębiorcy postrzegają upominki reklamowe?

Jak wychodzi z badania „Postrzeganie upominków reklamowych jako nośnika reklamy”, przeprowadzonego w 2015 roku przez Polską Izbę Artykułów Promocyjnych, polscy menadżerowie chętnie korzystają z możliwości wręczania gadżetów reklamowych. Choć właściciele firm są w pełni świadomi siły reklamy w internecie, nadal wielu z nich uznaje, że najskuteczniejszym i najtańszym nośnikem są tradycyjne upominki. Według zdecydowanej większości ankietowanych (70,7%), drobne upominki są wydajnym sposobem promocji firmy. Warto mieć to na względzie, decydując się na zamówienie gadżetów firmowych, takich jak klips na notatki, płócienna torba na zakupy czy piersiówka z logotypem marki. Jeżeli szukasz ciekawszych prezentów, możesz zdecydować się na prezent taki jak peleryna przeciwdeszczowa dla dzieci swoich pracowników. Duży wybór firmowych gadżetów ze spersonalizowanym nadrukiem posiada tampogadżet.pl.


Jaki odsetek polskich przedsiębiorców korzysta z gadżetów reklamowych do działań promocyjnych?

Wyniki badania z 2015 roku świadczą o tym, że ogromna część właścicieli firm, bo aż 82,93%, decyduje się na nabycie artykułów reklamowych celem kształtowania pozytywnego wizerunku swojej firmy – w oczach dotychczasowych i przyszłych klientów. Wśród kluczowych kryteriów, jakie właściciele firm biorą pod uwagę, decydując się na kupno firmowych upominków, znajdują się aspekty takie jak:

  • - jakość (68,2%) – właściciele firm, chcący przekazać swoim klientom prezent, coraz chętniej szukają wysokowartościowych i niepowtarzalnych przedmiotów, dopasowanych do preferencji konkretnego partnera biznesowego,

  • - cena (63,4%) – właściciele firm zmagający się z napiętymi firmowymi budżetami muszą szukać takich prezentów, których stosunek ceny do jakości jest jak najlepszy;

  • - wygląd (65,8%) – szefom zależy na tym, aby dawane przez nich upominki były ładne i dopracowane; istotny jest nie tylko sam upominek, ale też jego zewnętrzne opakowanie; wśród najchętniej kupowanych znajdują się upominki takie jak płócienna torba na zakupy; jest to idealny wybór, gdyż z jednej strony jest w pełni funkcjonalny, z drugiej zaś pokazuje, że organizacji bliska jest idea ekologii i ochrony środowiska naturalnego; pozwala jej to budować korzystny wizerunek w oczach klientów;

  • - funkcjonalność (56,1%) – menadżerowie nadal mocno pragmatycznie patrzą na dawanie gadżetów, starając się, aby miały one charakter użytkowy; z tego także powodu wielu przedsiębiorców decyduje się na zakup firmowych kalendarzy ułatwiających planowanie czy gadżetów takich jak peleryny przeciwdeszczowe – sprawdzających się zwłaszcza w przypadku klientów jeżdżących do pracy skuterem lub chodzących na otwartym terenie; część właścicieli firm kupuje też peleryny przeciwdeszczowe dla dzieci swoich pracowników – wtedy zamawia na nich firmowy nadruk.


Po które gadżety reklamowe przedsiębiorcy sięgają najchętniej?

Polscy właściciele firm najchętniej sięgają po artykuły promocyjne w postaci produktów piśmienniczych (63,4%), kalendarzy (60,98%) i artykułów biurowych (53,6%). Są to na tyle uniwersalne artykuły, że znajdują zastosowanie w wielu branżach; są też na tyle funkcjonalne, że nie będą leżeć zakurzone w szufladzie. Dobrej jakości materiały z tej kategorii można kupić w odpowiedniej cenie – widać więc dobrze, że artykuły te spełniają główne kryteria, które właściciele firm biorą pod uwagę podczas podejmowania decyzji zakupowych. A komu przeważnie je wręczają? Zgodnie z tymi samymi badaniami, najczęstszą grupą obdarowanych są kontrahenci (73,1%), z czego nieco bardziej uprzywilejowani są klienci nowi (68,2%) względem klientów stałych (63,4%). Do okazji idealnych do wręczania upominków firmowych szefowie zaliczają głównie wydarzenia takie jak targi branżowe (58,5%), okres świąt (51,2%) oraz eventy (39%).

Dlaczego warto zainwestować w praktyczne upominki firmowe?

Podarowanie gadżetów reklamowych klientom może przynieść firmie znaczne korzyści w obszarze:

  • - utrwalenia marki wśród odbiorców i ich najbliższych;
  • - promocji produktów i usług firmy;
  • - wzmocnienia pozytywnego wizerunku marki;
  • - budowania dobrych skojarzeń z marką;
  • - prezentacji hasła przewodniego czy idei danej firmy.


Korzyści wynikające z obdarowywania klientów i kontrahentów akcesoriami firmowymi przewyższają zatem poniesione nakłady. Dobrze pamiętać także o tym, że przedsiębiorca może zaliczyć wydatki związane z zakupem prezentów firmowych jako koszty reprezentacji i reklamy, w rezultacie czego odliczyć od nich podatek VAT. przeważająca część przedsiębiorców podkreśla liczne zalety, które wiążą się z docenianiem swoich obecnych i nowych klientów niewielkimi prezentami.

Artykuł Partnera

Dodaj komentarz
Redakcja Portalu PowiatSuski24.pl informuje, że nie odpowiada za treść komentarzy użytkowników.
Portal zaznacza sobie prawo do usuwania komentarzy, bez uprzedzenia osoby komentującej. Pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy.
Captcha image