Dlaczego warto inwestować w animacje reklamowe?
Barwne animacje nie są nowością w świecie marketingu. Niewiele marek jednak decyduje się na ich wykorzystanie ze względu na ich specyfikę. Co więcej, z łatwością możemy zauważyć, iż chętniej opierają swe działania na filmowych produkcjach z wykorzystaniem prawdziwych postaci, autorytetów wśród społeczeństwa.
Świat reklamy jest oparty o żelazne zasady, których od lat się trzymamy. Niemniej to właśnie animacje, z którymi stosunkowo rzadko się spotykamy, intrygują nas, ciekawią i sprawiają, że pragniemy sięgać po więcej. Wrocławska firma Flipside znana z produkcji filmów produktowych czy reklamowych, od wielu lat zajmuje się także tworzeniem animacji reklamowych dla firm. Zajrzyj na stronę, którą znajdziesz tutaj - https://flipside.pl/animacje-reklamowe/ - i odkryj potencjał swojej marki!
Przekaz – jaki powinien być?
Tym, co odróżnia animacje reklamowe od pozostałych formatów video, jest jasny i prosty przekaz. Minimalistyczne podejście i brak zbędnych narzędzi marketingowych pozwolą nam na przedstawienie usługi bez większych trudności, tak aby odbiorca natychmiast zrozumiał, dlaczego to właśnie do niego się kierujemy.
Nowa rzeczywistość w innym wydaniu
Tworzenie animacji jest dość ciekawą formą zobrazowania naszych usług czy produktów. Daje nam nowe możliwości i nietuzinkowe rozwiązania, a wykorzystanie animowanych postaci i fikcyjnej scenografii pozytywnie wpływa na odbiór treści. Brak realizmu i tradycyjnego podejścia do reklamy nada twojej marce nowego, lepszego charakteru. Czego zatem chcieć więcej?
Jaki jest twój target?
Budując wizerunek marki, pragniemy wznieść firmę na wyższy poziom, co wymaga od nas odpowiednich działań. Tworząc określony content, musimy zastanowić się, jaka jest nasza grupa docelowa i jakie są jej potrzeby czy oczekiwania. Bez tego ani rusz! Spójny przekaz to jedno. Niemniej brak skonkretyzowanych wartości i grupy odbiorców, do której celujemy, może zakończyć się fiaskiem. Stąd też wynika dominacja animacji reklamowych na klasycznym spotem. Animacje są ciekawą formą, której jeszcze dobrze nie znamy. Co za tym idzie? Pozwalają nam sięgnąć dalej niż początkowo zakładaliśmy. Animacje reklamowe poprzez swoją specyfikę trafiają zarówno do młodszych, jak i starszych odbiorców, budząc przy tym pozytywne emocje.
Gdy twój budżet jest ograniczony...
… sięgnij po animację reklamową! Dlaczego? Tradycyjne spoty są drogie! Wymagają od nas większego wkładu finansowego, tym samym są bardzo czasochłonne. Wybierając animację, nie musimy martwić się o kostiumy, scenografię czy profesjonalną obsadę. Stwórz dobrze przemyślany scenariusz i przekaż go w ciekawej formie!
Wprowadzanie zmian – czy to możliwe?
Rynek reklamowy nieustannie się zmienia, a nam nie pozostaje nic innego, jak po prostu dostosować się do potrzeb i wymagań. Aspektem wartym uwagi jest zatem możliwość wprowadzania zmian w gotowej produkcji. Uwzględniając czynniki kluczowe tj. grupa docelowa czy wybrany kanał komunikacji i udostępniania treści, niekiedy wystarczy podmienić lektora, dodać nowe postacie czy usunąć pewne fragmenty. Twórz, modyfikuj i baw się treściami.
Wyróżnij się na tle konkurencji
Rosnące zapotrzebowanie na nowości w marketingu i coraz większe zainteresowanie produkcją animacji reklamowych sprawiły, iż firmy zmieniają swe dotychczasowe podejście. Sprawdź, jak działa twoja konkurencja. Czy firmy o podobnej działalności chętniej wybierają animacje, czy spoty reklamowe? Animacje skutecznie angażują emocją, budzą ciekawość i docierają do nowych klientów. Przeanalizuj rynek i spraw, by twoja produkcja pozostała w pamięci odbiorców na dłużej!
Artykuł Partnera